2007-09-15, 02:38
Medlem
En fruktpizzas avatar
Jag har ungefär sex stycken olika mailadresser som jag går in på varje dag. Tyvärr så svarade jag endast ja en enda gång när jag fick frågan om jag ville att datorn skall spara mitt lösenord till nästa gång... Alla andra fem gånger om dagen så måste jag skriva in hela mailadressen plus lösenordet. Det blir lite irriterande när jag vet att det lika gärna skulle kunna ske automatiskt. Hur bär jag mig åt för att få frågan igen?

Tacksam för svar!

.
Citera
2007-09-15, 05:11
Bannlyst
Det vore ett plus om du sa vilken webläsare du använder.

Internet Explorer: Tools - Internet Options - Content - På tredje raden, AutoComplete, klickar du på Settings. Bocka nu i "Prompt me to save passwords". Sedan "OK" hela vägen tebax.

Förenklat:

Tryck på verktyg, sedan inställningar/options. Välj den fjärde fliken. Sen inställningar och bocka för "fråga mig om jag vill spara lösenord"
Citera
2007-09-15, 05:53
Medlem
Flugas avatar
kanske vore dax att skaffa ett mailprogram???
Citera
2007-09-15, 06:26
Medlem
En fruktpizzas avatar
Dåså!!!

Citat:
Ursprungligen postat av giFF
Det vore ett plus om du sa vilken webläsare du använder.

Internet Explorer: Tools - Internet Options - Content - På tredje raden, AutoComplete, klickar du på Settings. Bocka nu i "Prompt me to save passwords". Sedan "OK" hela vägen tebax.

Förenklat:

Tryck på verktyg, sedan inställningar/options. Välj den fjärde fliken. Sen inställningar och bocka för "fråga mig om jag vill spara lösenord"

Tusen tack! Glömde dessvärre att säga att jag kör på IE. Men det löste sig ju trots allt!

Tackar!

.
Citera
2008-01-28, 00:25
Medlem
Niinos avatar
Har också IE7, skulle vilja spara lösenord jag med men jag hittar inte vart jag bockar i det i internetalternativ.
Citera
2008-01-28, 06:55
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niino
Har också IE7, skulle vilja spara lösenord jag med men jag hittar inte vart jag bockar i det i internetalternativ.

Gå in på Verktyg - Internet Alternativ - Innehåll - Där ska du ha komplettera automatiskt välj inställningar - Fjärde alternativet ska du bocka i "Fråga om jag vill spara lösenord" Klicka sen på Ok hela vägen tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in