• 1
  • 2
2007-09-14, 20:44
Medlem
Blodansiktes avatar
Jag har råkat ut för något konstigt på expressens hemsida. När jag surfar in där sölar min dator ner sig något i hästväg, jag har inte detta problem någon annanstans.

Är det fler som har råkat ut för detta märkliga fenomen. Det irriterar mig nämligen något oerhört.

Kan för övrigt inte heller se expressens filmer trots en bra dator och rätt grejer installerade.

Vad kan jag göra?
Citera
2007-09-14, 20:55
Medlem
BryggareBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodansikte
Jag har råkat ut för något konstigt på expressens hemsida. När jag surfar in där sölar min dator ner sig något i hästväg, jag har inte detta problem någon annanstans.

Är det fler som har råkat ut för detta märkliga fenomen. Det irriterar mig nämligen något oerhört.

Kan för övrigt inte heller se expressens filmer trots en bra dator och rätt grejer installerade.

Vad kan jag göra?

Ska nog inte ligga i media men för att svara på din fråga: Både Aftonbladet och Expressen segar ner min dator. Tippar att det beror på alla 1000 reklamrutor som byts hela tiden och att sidan är kodad i miljoner små rutor istället för att göra en normal sida

Mitt råd, surfa inte dit ^^
Citera
2007-09-14, 21:04
Medlem
Clive-Hasses avatar
Jag har samma problem. Använder firefox och är tvungen att byta till explorer om jag skall kunna se videosnuttar. Snabb dator och snabb uppkoppling men ändå så segt. Tur att det sällan står något intressant.
Citera
2007-09-14, 21:05
Medlem
Flytande_argots avatar
Har också märkt att Expressen segar ner min dator som fan när sidan uppdateras. Har jag den i en FF-tab så märker jag det direkt när den kör en reload.

Skönt att det finns flera som också upptäckt detta märkliga fenomen.
Citera
2007-09-14, 21:12
Medlem
tjaboooos avatar
Finns tusentals trådar(ja jag överdrev LITe ) om detta och beror på reklamen.
Kör firefox med flashblock så laddas inte flashreklamen vilket gör en klar bättring, kör man sen adblock och blockar resten av reklamen så är aftonbladets hemsida enkel att surfa igenom.

EDIT:
Startade precis aktivitetshanteraren och den angav ~0-2% för firefox, gick in på aftonbladet och studsade upp mot 30% under laddning för att gå tillbaka till ~0-2% när sidan laddats färdigt.
Citera
2007-09-14, 21:15
Bannlyst
Det finns program som åtgärdar det hela, heter det Ad-muncher? Minns inte riktigt! Men det är alla j-vla annonser som laddas som slöar ner datorn. Nu har jag en hyfsad dator med snabbast tänkbara uppkoppling, så det stör mig inte så mycket, men processorn får jobba som bara den varje gång jag besöker Excessen eller Aftonblodet!
Citera
2007-09-14, 21:20
Medlem
Barnies avatar
Intressant, har liksom många andra märkt detta på framförallt expressen.se, men varit för lat för att forska i det. Kör med dubbla Intel Xeon-processorer och 2 GB RAM men det hjälper föga när man läser Expressen på nätet, man märker direkt hur datorn segar ihop och processorfläkten börjar brumma högre.

Kanske dags att starta ett drev? Dåligt kodade hemsidor belastar ju processorn högre => högre strömförbrukning => global uppvärmning!

"Flashbackanvändare rasar mot energiattack" eller nåt?
Citera
2007-09-14, 21:22
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Finns tusentals trådar(ja jag överdrev LITe ) om detta och beror på reklamen.
Kör firefox med flashblock så laddas inte flashreklamen vilket gör en klar bättring, kör man sen adblock och blockar resten av reklamen så är aftonbladets hemsida enkel att surfa igenom.

EDIT:
Startade precis aktivitetshanteraren och den angav ~0-2% för firefox, gick in på aftonbladet och studsade upp mot 30% under laddning för att gå tillbaka till ~0-2% när sidan laddats färdigt.

Ja. Fast jag kör Adblock Plus samt Flashblock och när Expressen reloadar så hugger det ändå till i övriga sidor. Känns ju som om sidan är ihopknåpad av alla dom i Köping eller nåt.
Citera
2007-09-14, 21:58
Medlem
Blodansiktes avatar
Ojdå det var tydligen fler som hade detta problem. Har följt era råd med div program och det verkar funka.

Men det bästa rådet var ändå frånn BryggareBob.
Citera
2007-09-14, 23:17
Medlem
ChristianXs avatar
Lite ironiskt är det:
http://www.expressen.se/1.200563

Citera
2007-09-14, 23:33
Medlem
illums avatar
Media till Övriga dator... // Mod
Citera
2007-09-14, 23:46
Medlem
troubadixs avatar
Har varit likadant för mig senaste året, vettetusan vad det är som gör det, kör firefox och adblock men likt förbannat går datorn på knäna när man går in på expressen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in