2007-09-14, 19:53
Medlem
Kaustis avatar
Sitter ska tmma datorn. _Men_ jag r lite osker. Har en massa skit p C: - och ngra av sakerna r skolarbeten som jag skert kommer behva senare. Dock r det lilla problemet min totala avsaknad av ordning och reda. Filerna ligger verallt typ.

I alla fall tnkte jag att om jag kopierar hela c: till min z: disk. D fr jag ju all information dr. Och kan ha den dr tills jag vet vad jag behver ha kvar.

Finns det d ngra saker som kan g snett? Nt man br tnka p? Eller r det bara att markera allt i c: och kopiera, fr att sen klistra in skiten i min z: disk?

Lite orolig... Men detta borde vl g bra?
Citera
2007-09-14, 19:58
Medlem
Flytande_argots avatar
Ladda ner ett program typ Acronis True Image och gr en image av din C: och lgg den p en annan partition. Du kan gra detta "on the fly" allts medan datorn r igng. D kan du alltid terstlla din systempartiton om ngot skulle kuka ur. Sen s kan du alltid komma t alla filer p din gamla C: via image-explorer, fr ofta kommer man ju p att man glmt att kopiera ngot (bokmrken, config-filer, mail, m.m .m.m.).

Fr vrigt kan jag rekommendera att du laddar ner och installerar Copernic Desktop search och lter den indexera din hrddisk. D kan du vldigt snabbt och enkelt f fram alla dokument och annat viktigt som du spritt kors och tvrs ver hrddisken. Copernic innehller inge spyware eller adware.

http://www.copernic.com/en/products/...rch/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in