2007-09-14, 19:53
Medlem
Kaustis avatar
Sitter å ska tömma datorn. _Men_ jag är lite osäker. Har en massa skit på C: - och några av sakerna är skolarbeten som jag säkert kommer behöva senare. Dock är det lilla problemet min totala avsaknad av ordning och reda. Filerna ligger överallt typ.

I alla fall tänkte jag att om jag kopierar hela c: till min z: disk. Då får jag ju all information där. Och kan ha den där tills jag vet vad jag behöver ha kvar.

Finns det då några saker som kan gå snett? Nåt man bör tänka på? Eller är det bara att markera allt i c: och kopiera, för att sen klistra in skiten i min z: disk?

Lite orolig... Men detta borde väl gå bra?
Citera
2007-09-14, 19:58
Medlem
Flytande_argots avatar
Ladda ner ett program typ Acronis True Image och gör en image av din C: och lägg den på en annan partition. Du kan göra detta "on the fly" alltså medan datorn är igång. Då kan du alltid återställa din systempartiton om något skulle kuka ur. Sen så kan du alltid komma åt alla filer på din gamla C: via image-explorer, för ofta kommer man ju på att man glömt att kopiera något (bokmärken, config-filer, mail, m.m .m.m.).

För övrigt kan jag rekommendera att du laddar ner och installerar Copernic Desktop search och låter den indexera din hårddisk. Då kan du väldigt snabbt och enkelt få fram alla dokument och annat viktigt som du spritt kors och tvärs över hårddisken. Copernic innehåller inge spyware eller adware.

http://www.copernic.com/en/products/...rch/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in