Jag slänger in samma råd som jag gav i en annan tråd, kör på en Dell Vostro 1500 med 8600M GT grafikkort.
Det borde duga ganska bra till ganska mycket, även om det kanske inte blir en renodlad speldator, är dock inte säker på hur bra 8600M GT klarar höga upplösningar. Men med det kortet har du dessutom stöd för directX 10.
Det är en företagsdator, men går att beställa som privatperson, tänk bara på att priserna på sidan är exkl. moms. I min uppfattning är det en prisvärd dator.
Tycker att det inte finns några "mogna" spellaptopar. Dom utvecklar alldeles för mycket värme som resulterar i att fläkten är på konstant.
Tycker dom borde satsa mer på strömsnålt...
Zeptos 6625WD med Intel C2D 2.0 GHz, 2Gb RAM och 8600M GT fungerar utmärkt att spela på. Har använt den för både Bioshock (inte i native men i 1280x800) och Supreme Commander, och det fungerar utmärkt. Visst, den blir varm men enligt termometern stabiliseras tempen runt 70 grader.
Men då snackar vi inga 10k, jag gav strax under 15k för den.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!