2007-09-14, 18:55
Medlem
hittade nyss codec och snt fr att kunna se p x264 filmer p datorn men ljudet laggar. mste jag ha nn codec fr de ox eller?

frut s laggade filmen men inte ljudet. de funkade hur bra som helst. men inte nu

huppas ni vet vad som r felet
Citera
2007-09-14, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stojfan
hittade nyss codec och snt fr att kunna se p x264 filmer p datorn men ljudet laggar. mste jag ha nn codec fr de ox eller?

frut s laggade filmen men inte ljudet. de funkade hur bra som helst. men inte nu

huppas ni vet vad som r felet
Vad fr codec-pack anvnder du? Det hr fungerar perfekt fr mig: http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/
Citera
2007-09-14, 20:43
Medlem
DennisOlofs avatar
Kr filmen eller filen i VLC. Det r mycket bttre p att hantera x264 saker.

Jag kr VLC och BS Player, vissa filer pstr VLC att man inte kan spela upp fr dom r felaktiga fast dom inte r det. Men fr HR.HDTV, samt 720p x264 kr jag VLC om det gr.

Den r mycket effektiv och d lr ditt ljud inte lagga. Glm inte att man mste in och ndra p ljudet ibland i VLC till 5.1 eller vad du har, ibland vljer den fel output format men det r ju enkelt att ndra.
Citera
2007-09-15, 02:17
Medlem
tack Ztla
ska prova de. hoppas de funkar

DennisOlof.
jag kan inte se i VLC. isf om jag har ntt codec eller ntt. men jag vet varfr de laggar nu. p den hr datorn har jag bara 256ram(aldrig orkat kpa mer) och p brbara datorn har jag 512 d funkar de utmrkt. bara de att den hr datorn r inkoplad till tvn s de hade varigt nice f de funka
Citera
2007-09-15, 11:47
Medlem
DennisOlofs avatar
Jaha jo mera minne kan vara bra.

VLC har inbyggda codecs, den r mycket optimerad och snabb, nu funkar inte alla filer i den, drav jag ocks anvnder bsplayer som enbart frlitar sig p externa codecs installerade i windows.

Men min dator r lite sl s jag kan knappt spela x264 720p filer. 3.0Ghz p4 men det finns inte s mycket sdant nnu. VLC hjlpte mycket nr man spelar upp vanliga hdtv, samt hr.hdtv filer, minskade belastningen med 50% p min cpu.

I vrigt har jag bara divx, xvid, ac3, mp3, lazy mans mkv filter installerade.

Det ska rcka fr att spela upp allt, om inte, frsk hitta filen i ett fungerade format och kasta den andra. Inte vrt att spara p filer som innehller konstiga video / audio format.
Citera
2007-09-15, 15:22
Medlem
hehe ok.
ja jag har bara en p4 2.0Ghz :P dock ska jag vl kpa ny snart re tnkt.
men ska dra kpa 1gig ram p mndag. s d fr vi se hur d gr.
tnkte nmligen anvnda den hr datorn som htpc(tills jag kpt en riktig) s de hade varigt kul kunna se hdfilmer
Citera
2007-09-15, 15:56
Medlem
DennisOlofs avatar
Stojfan, tja.

kta HD filmer ska ju g att se p din burk kan jag tro. ATIs Radeon HD kort har h264 och VC-1 support, frgan r om en burk p 2.0Ghz fr s pass mycket hjlp att den ltt kan spela upp filmen.

Har inte sett ngot test p en sdan plattform. Dremot vet jag att de grafikkort som har detta std ska avbelasta processorn med runt 70-80% d den slipper utfra massor av berkningar eller vad det nu r.

Tror dom hr testarna utfrdes p core 2 duo cpu's.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in