Kr filmen eller filen i VLC. Det r mycket bttre p att hantera x264 saker.
Jag kr VLC och BS Player, vissa filer pstr VLC att man inte kan spela upp fr dom r felaktiga fast dom inte r det. Men fr HR.HDTV, samt 720p x264 kr jag VLC om det gr.
Den r mycket effektiv och d lr ditt ljud inte lagga. Glm inte att man mste in och ndra p ljudet ibland i VLC till 5.1 eller vad du har, ibland vljer den fel output format men det r ju enkelt att ndra.
DennisOlof.
jag kan inte se i VLC. isf om jag har ntt codec eller ntt. men jag vet varfr de laggar nu. p den hr datorn har jag bara 256ram(aldrig orkat kpa mer) och p brbara datorn har jag 512 d funkar de utmrkt. bara de att den hr datorn r inkoplad till tvn s de hade varigt nice f de funka
VLC har inbyggda codecs, den r mycket optimerad och snabb, nu funkar inte alla filer i den, drav jag ocks anvnder bsplayer som enbart frlitar sig p externa codecs installerade i windows.
Men min dator r lite sl s jag kan knappt spela x264 720p filer. 3.0Ghz p4 men det finns inte s mycket sdant nnu. VLC hjlpte mycket nr man spelar upp vanliga hdtv, samt hr.hdtv filer, minskade belastningen med 50% p min cpu.
I vrigt har jag bara divx, xvid, ac3, mp3, lazy mans mkv filter installerade.
Det ska rcka fr att spela upp allt, om inte, frsk hitta filen i ett fungerade format och kasta den andra. Inte vrt att spara p filer som innehller konstiga video / audio format.
hehe ok.
ja jag har bara en p4 2.0Ghz :P dock ska jag vl kpa ny snart re tnkt.
men ska dra kpa 1gig ram p mndag. s d fr vi se hur d gr.
tnkte nmligen anvnda den hr datorn som htpc(tills jag kpt en riktig) s de hade varigt kul kunna se hdfilmer
kta HD filmer ska ju g att se p din burk kan jag tro. ATIs Radeon HD kort har h264 och VC-1 support, frgan r om en burk p 2.0Ghz fr s pass mycket hjlp att den ltt kan spela upp filmen.
Har inte sett ngot test p en sdan plattform. Dremot vet jag att de grafikkort som har detta std ska avbelasta processorn med runt 70-80% d den slipper utfra massor av berkningar eller vad det nu r.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!