Citat:
Ursprungligen postat av Apatisk
Det finns ingen anledning att förvänta sig att dollarn ska stå i 8,5 SEK om ett år.
Nej inte i dagens läge. Det som idag tyder på räntesänkning behöver inte nästa år betyda samma sak. Det som idag är positivt behöver inte nödvändigtvis vara positivt nästa år, oftast är så fallet om ni förstår.
Jag är nog väldigt säker på att läget inom en snar framtid, säg 3 - 6 månader kommer ändras markant och att det åter kommer spekuleras i räntehöjning. Kina/ryssland/indien och de övrigt kraftiga tillväxtmarknaderna ligger just nu i en konsolideringsfas för att åter börja stiga. Räntehöjning i de länderna ska ses positivt och inte som en dämpande negativ effekt av ekonomin.
Jag tror inte vi ser dollarn under 6 kr. 6,20 möjlitvis.