2007-09-15, 13:17
  #13
Medlem
Upprclss_drpouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epic767
Kör själv valutahandel och givetvis går det att tjäna pengar.

Här ser ni 13 trades som jag gjorde på en dag( profit/loss report)

http://img142.imageshack.us/my.php?image=ddhn9.jpg
Det gar att tjana pengar pa trisslotter ocksa, det betyder inte att det ar en god investering, och inte heller betyder det att investeringen har ett positivt vantevarde.
Citera
2007-09-15, 13:28
  #14
Bannlyst
Vill bara framföra att valutahandel inte är helt omöjligt som vissa verkar få det att låta..utan att man mycket väl kan ha ett fungerande system..Gör själv i snitt 300 pips i månaden sen ett år tillbaka...utan att ha gått minus en enda gång på någon dag.(gör ca 6 trades per dag och har haldrig mer än 1 en förlust åt gången)

oandas spread på 1.2 är också mycket konkurrenskraftig..även om kan få uppemot 0.5 i spread hos andra förutsatt att man kan kommer omsätta väldigt mycket. Hur viktig spreadsen är beror ju också på vilken tidshorison man kör på.
Citera
2007-09-15, 13:30
  #15
Medlem
Upprclss_drpouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epic767
Vill bara framföra att valutahandel inte är helt omöjligt som vissa verkar få det att låta..utan att man mycket väl kan ha ett fungerande system..
Forklara garna hur ett sadant fungerande system ser ut. Jag ar idel ora.
Citera
2007-09-15, 13:34
  #16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Upprclss_drpout
Forklara garna hur ett sadant fungerande system ser ut. Jag ar idel ora.

Syftet med inlägget var bara att framföra att det går att ha ett fungerande system på forex. Sen tycker jag att det är upp till var och en att komma på hur..
Citera
2007-09-15, 13:45
  #17
Medlem
Upprclss_drpouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epic767
Syftet med inlägget var bara att framföra att det går att ha ett fungerande system på forex. Sen tycker jag att det är upp till var och en att komma på hur..
Intressant. Det blir till att skriva om en och anna larobok nar denna kunskapsgomma nar offentlighetens ljus. Bava mande William Sharpe.
Citera
2007-09-15, 13:46
  #18
Medlem
Citera
2007-09-15, 14:50
  #19
Bannlyst
Alltså det är ju inte så himla svårt. Räcker med att ni läser den här guiden

http://www.babypips.com/school/
för att få förståelse och sen börja trada på ett virtuellt konto för att samla erfarenhet och lära sig vad som fungerar och inte fungerar på marknaden...och sen gå vidare till ett riktigt konto med pengar när du lärt dig göra kontinuerliga systematiska vinster.


Bästa tipset är erfarenhet.(jag har själv läst ett 15 tal böcker men oftast lär man sig bara självklarheter och ibland vissa konkreta tips..men inget som räcker för ett system som kan stå på egna ben)
Citera
2007-09-15, 15:55
  #20
Bannlyst
Okej..här kommer en liten enkel förklaring till hur man kan få ca 45% per månad om man tex har ett system med 85% vinster och 15% förluster.

En förutsättning för att man överhuvudtaget ska kunna ökat sitt kapital med ca 45% i månaden och samtidigt ha väldigt låg risk är att man kör på korta tidshorisonter.

en pip motsvarar 0.0001 förändring i tex valutaparet eurusd...sikta då på att ha take profit på 5 pips..och stop loss på 5 pips. om spreadsen är på 1.2pip(det mäklaren tar i avgift) som det är hos oanda.. så motsvarar varje vinst 3.2pip och varje förlust 5 pips.

Om du gör 6 trades per dag...och säg att du har ett system där du har 15% förluster och resten vinster, så blir det ca 16.32 i vinster och ca 4.5 i förluster,vilket motsvarar nettovinst per dag=11.82pips

Säg att du kör på oanda som har 50:1 i hävstångseffekt(man får låna 50ggr så mycket man lägger in på kontot). och att du lägger in 2500 dollar...då kan du trada med 2500*50=125000 dollar.

Säg att du tradar med 50 000 dollar. och om du då får 11.82 pips per dag så får du då 50 000*0.00118=59 dollar per dag. på en månad blir detta 11800 dollar vilket motsvarar ca 47% i ökning.

Din riskprofil är om du förlorar max 5 pips per trade: 50 000*0.0005=25 dollar per trade,vilket är 1% av ditt totala kapital. Du måste alltså förlora 100 ggr i rad innan du noll kvar i kontot. Eller förlora 12 ggr i rad innan du får en margin call vilket innebär att du inte längre har råd att köra med 50 000 utan måste minska insatsen till kanske 45k.(räknat ut beräkningen då den är lite krånglig).


För att det här klockrena upplägget ska fungera krävs det bara att du kan nita 85% vinster av alla trades du gör på den här korta tidshorisonten. Att ha en take profit på tex 5 pips innebär att du kanske bara ligger ute med pengarna i någon minut innan priset gått up med 5 piips. Fördelen med detta sätt gentemot större tidshorizonter är att ju kortare tidshorisont du har desto mer trades kan du göra på en dag(sprida ut risken...eller rent utsagt påskynda hela processen)...kortare tidshorisonter innebär också att vinsten och förlusten blir mindre...men för att den ska vara lika stor i förhållande till någon som kör längre tidshorizonter så ökar man bara hävstångseffekten.

Visst..skulle jag köra med trades där jag ligger ute i 2-4 timmar...så skulle jag likt alla andra bara kunna göra kanske 5% i ökning i månaden eftersom jag då bara skulle hinna med en trade per gång och inte 6 stycken som jag gör nu. så dela då 45% med 6... det blir endast 7.5% i månaden.
Citera
2007-09-15, 16:01
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epic767
Okej..här kommer en liten enkel förklaring till hur man kan få ca 45% per månad om man tex har ett system med 85% vinster och 15% förluster.
Men herregud, det som behöver förklaras är ju hur man kan designa ett sådant system. (utan att förlusterna blir mycket större än vinsterna)
Citera
2007-09-15, 16:06
  #22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Men herregud, det som behöver förklaras är ju hur man kan designa ett sådant system. (utan att förlusterna blir mycket större än vinsterna)


Är nog i princip omöjligt att få 45% ökning i månaden med extremt låg risk om man kör på långa tidshorisonter...så helt onödigt var det inte att jag förklarade vikten av korta tidshorisonter när man tradar.

Att ha ett system med 85% vinster är inte speciellt märkvärdigt...många proffs har sådana resultat(och något jag anser de flesta kan fixa med lite hängivenhet....men att få 45% i månaden är däremot märkvärdigt..varför jag också förklarade hur det blir möjligt med ett system med 85% vinster.

Finns många proffs som har 90% vinster...men de kör på så pass långa tidshorisonter...de tex. har en trade i 2 veckor innan de stänger av positionen...varför de i slutändan bara får kanske 30% i avkastning per år.
Citera
2007-09-15, 21:05
  #23
Medlem
cobrs avatar
I vilken valuta har man kassan på forex.com, hur gör man vid uttag?
Citera
2007-09-15, 21:27
  #24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cobr
I vilken valuta har man kassan på forex.com, hur gör man vid uttag?


Har du oanda som mäklare så kan du ha det i 12 olika valutor. Dock inte svenska..men euro och usd kan man tex ha det i. Vid uttag får skriva ut ett utdragsformulär..som man skriver på och anger storlek och som man sen antingen faxar eller tar bild på och mailar dom. De skickar sen bara tillbaka pengarna tillsamma bank som pengarna kom ifrån(av säkerhets skäl).

Raol: ioförsig kan jag säga att 90% av mitt system centrerar kring att köpa billigt och sälja dyrt. Dock så gäller det att kunna tajma rätt och inte övertrada utan bara trada vid bra tillfällen..i samband med lite basic tekniska indikatorer(macd,bollinger bands,pivot points osv)....därför jag säger att ett vinnande system inte är speciellt svårt utan något man kan komma på...på egen hand med lite disciplin och erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in