• 1
  • 2
2007-09-14, 12:30
Medlem
Calico Jacks avatar
För många år sedan hade jag en BMW 535 som var otrolig sänkt och hade däck med 35 som profil. En morgon när jag kom till jobbet sade en av mina kollegor, "va fan har du fått punktering?" Jag svarade, nej det är lågprofil på däcken.
Men vid en närmare titt så visade sig att jag hade fått punktering (snacka om lågprofil) och hade inte ens märkt det. Som tur hade jag ganska nära till jobbet. Annars hade mina fälgar gått åt helvete, dock fick jag köpa ett nytt däck eftersom däcket hade blivit helt förstörd.
Citera
2007-09-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Några kilometer??? Då måste du ha noll koll på bilen och vad som händer omkring dig om du puttrar runt i några kilometer med punka.

Ja det finns en risk, en stor risk också.

körde 1,2mil när jag hadde fått punka på 17" lågprofil.Inte ett märke på fälgen då stommen på däcket är lite högre än fälgen,fast däcket var helt sönderskuret,fick i hela handen runt om........
Citera
2007-09-14, 20:09
Bannlyst
lånar tråden lite... säg att man kör i 100 -120 och sen får punka på framhjulet eller bakhjulet på en mc e man dömd till att ramla då eller?
Citera
2007-09-14, 20:59
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nima.forooghi
lånar tråden lite... säg att man kör i 100 -120 och sen får punka på framhjulet eller bakhjulet på en mc e man dömd till att ramla då eller?

Jepp det är man!
Citera
2007-09-14, 21:00
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Kör du 200 m på ett tomt däck så är det kass sedan !
Nej för jag pumpade upp det och körde på det sedan i ett halvår tills jag skrotade ena drivaxeln med en sidosmäll in i trottoarkant. Gick några däck + fälgar i den smällen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in