Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-13, 21:54
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Hahaha! Om jag stog i dörren skulle jag aldrig släppa in någon med shampooflaskor, vad har dom på krogen och göra? Fjortisdisko skriver du ännu striktare kan man ju tänka sig, men era fritidsledare kanske inte var några ljudhuvuden och trodde ni skulle passa på och tvätta er i handfaten eller nåt.

Tror dock att han typ la den i jackan när han gick in. han höll den nog knappast i handen, eller vad tror du?
Citera
2007-09-13, 22:18
Medlem
yeahbjorns avatar
Du kan också ta och smuggla dom i en tom flaska linsvätska.. Inte läst mig fram till om du skulle flyga eller ej. Men om så är fallet så kan du 1L "linsvätska" i handbagaget!
Citera
2007-09-14, 12:50
Medlem
Nervoss avatar
Kommer aldrig att funka pga en liten anledning. Man får ju inte ens ta med sig en ½l cola på flyget numera, alla flytande vätskor ska förvaras i 1dl flaskor nuförtiden på planet, är dina flaskor större beslagtas dom direkt. Eller nånting ditåt iaf.

Tror iofs att barnmat och möjligen linsvätskor kan vara undantaget från den regeln. Men oavsett så finns det en max mängd i dl som du får ta med dig ombord. (Detta gäller dock inte tax-free sprit inköpt på den flygplats du avreser ifrån)

Möjligt att jag har nåt mindre faktafel i texten men har själv fått drycker, tandkräm, deo mm beslagtaget för att de överstigit 1dl..
Citera
2007-09-14, 13:18
Medlem
a&os avatar
Äsch de orkar inte bry sig om det! Bara köp din sprit och var glad
Citera
2007-09-14, 13:20
Medlem
HonkenLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nervos
Kommer aldrig att funka pga en liten anledning. Man får ju inte ens ta med sig en ½l cola på flyget numera, alla flytande vätskor ska förvaras i 1dl flaskor nuförtiden på planet, är dina flaskor större beslagtas dom direkt. Eller nånting ditåt iaf.

Tror iofs att barnmat och möjligen linsvätskor kan vara undantaget från den regeln. Men oavsett så finns det en max mängd i dl som du får ta med dig ombord. (Detta gäller dock inte tax-free sprit inköpt på den flygplats du avreser ifrån)

Möjligt att jag har nåt mindre faktafel i texten men har själv fått drycker, tandkräm, deo mm beslagtaget för att de överstigit 1dl..

Bra koll på handbagaget har du. Men resten av bagaget då? Kanske har man spriten där?
Citera
2007-09-14, 15:08
Medlem
Nervoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
Bra koll på handbagaget har du. Men resten av bagaget då? Kanske har man spriten där?

Såvitt jag vet finns det inga begränsningar vad gäller vätskor för det vanliga bagaget utom max vikt. Tänk bara på att packa in dina grejer ordentligt, speciellt om du har glasflaskor, då bagaget kan hanteras ganska oömt emellanåt.
Citera
2007-09-14, 15:28
Medlem
Zumas avatar
Dummaste jävla idén jag hört
Citera
2007-09-14, 17:31
Medlem
tjenabyxans avatar
När jag var 17 åkte jag till sunny beach. Där kostar inte en 70is mycket heller. Det var inga problem med att få hem lite av det goda och billiga hem till sverige. det enda jag var lite rädd för var att tullen skulle välja att plocka ut mig slumpmässigt. Men 2 liter sprit och en del vin fick jag hem.
Citera
2007-09-14, 17:50
Medlem
s3vens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nervos

hade du inte slopat detta nu? läste det nån stans iaf. ska leta lite
Citera
2007-09-14, 17:50
Bannlyst
TS, vilket av dessa scenarion ser värst ut?

* Att du blir stoppad i tullen, med några flaskor vodka i väskan?
* Att du blir stoppad i tullen, med några schampooflaskor innehållandes vodka?

Den senare ser verkligen ut som att du försöker smuggla, vilket kan göra tulltjänstemännen mer nyfikna om du smugglar något annat. Men om du bara har några flaskor med vodka så lär dom inte se det som något allvarligt.
Citera
2007-09-14, 17:56
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag tror tullen sett det mesta. Jag tror inte att de är särskilt lättlurade. Vore det inte enklare att smuggla sprit i vattenflaskor om man nu vill försöka luras? Eller i en camelback. Då kan du dricka under hela flygresan!
Citera
2007-09-14, 20:57
Medlem
Friedensengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Varför kan man som 19-åring då köpa sprit på t.ex Kastrup?

Kanske ett sent inlägg på en något luddig fråga. Men alltså, på Kastrup likt andra flygplatser världen över gäller ju andra regler för vem som får och inte får handla sprit. De säljer gärna till de som i det landet har rätt att köpa, och ägnar givetvis inte någon tanke på att det kanske är diffust i destinationslandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in