Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-14, 21:45
Medlem
Köp en massa kapsyler och en apparat som kan sätta på dem på flaskor. Sen kan du korka igen öl eller läskflaskor som du fyllt med sprit.
Citera
2007-09-14, 21:57
Medlem
storytellers avatar
Har ni inte läst tidigare i tråden eller? Vet ni något om hur tullen fungerar överhuvudtaget?

Det spelar ingen roll hur du förpackar spriten!
De som scannar bagaget bryr sig inte om vad du har i väskan så länge det inte är droger - de har ingen aning om din ålder!
Det enda sättet att åka fast är att tullen tar in er på slumpvis kontroll EFTER att ni har hämtat ut väskorna, och då spelar det ingen roll om du har två flaskor Smirnoff eller sjuttielva schampooflaskor - du åker dit ändå om du är under 20!
Du kanske blir intagen till tullen, kanske inte! Det är inget du kan påverka!
Citera
2007-09-14, 22:28
Medlem
HonkenLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Har ni inte läst tidigare i tråden eller? Vet ni något om hur tullen fungerar överhuvudtaget?

Det spelar ingen roll hur du förpackar spriten!
De som scannar bagaget bryr sig inte om vad du har i väskan så länge det inte är droger - de har ingen aning om din ålder!
Det enda sättet att åka fast är att tullen tar in er på slumpvis kontroll EFTER att ni har hämtat ut väskorna, och då spelar det ingen roll om du har två flaskor Smirnoff eller sjuttielva schampooflaskor - du åker dit ändå om du är under 20!
Du kanske blir intagen till tullen, kanske inte! Det är inget du kan påverka!

Men en massa småflaskor borde ringa i varningsklockan över saker som märkligt ut när dom går genom scannern.
Citera
2007-09-15, 01:09
Medlem
Paparobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Hur du än diskar en schampoflaska så kommer spriten ändå att smaka schampo. Tro mig, jag har också varit 16.

En normal schampoflaska innehåller 200ml. Fem flaskor på en liter alltså. Fyra gånger fem är 20. 20 flaskor schampo kommer garanterat att väcka tullens intresse, betydligt mer än fyra flaskor sprit...

Kanske det rör sig om shamposmuggling?
Citera
2007-09-15, 14:18
Medlem
Zinkys avatar
Om man nu har sprit i väskan, är under 20år och blir intagen av tullen.

Tar dom bara spriten då eller blir det några andra påföljder?
Citera
2007-09-15, 18:58
Medlem
Mortal Sins avatar
Suck..

Det finns bara ett sätt att klara sig igenom tullen med alkohol OCH heder i behåll. Hålla på och dalta med plastflaskor värdelöst, respektlöst.

Alkohol gömms förslagsvis på sin person och då menar jag självfallet i blodomloppet.

Nu till den som kommer börja gapa " han ska ta det med sig hem blabla gobbel gobbel". Alkohol dricker man för att bli full och enligt mig blir lite sprit i kistan perfekt för att överleva den tråkiga flighten.
Citera
2007-09-20, 14:00
Medlem
MoonAngel88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinky
Om man nu har sprit i väskan, är under 20år och blir intagen av tullen.

Tar dom bara spriten då eller blir det några andra påföljder?

När jag åkte till Tallinn (båt) för några månader sen så blev en tjejkompis (18 år) stoppad av tullen. Hon blev av med alla flaskor + böter (är dock osäker på det sista eftersom det var det hon sa till mig.)
Citera
2007-09-20, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoonAngel88
När jag åkte till Tallinn (båt) för några månader sen så blev en tjejkompis (18 år) stoppad av tullen. Hon blev av med alla flaskor + böter (är dock osäker på det sista eftersom det var det hon sa till mig.)

Det är straffbart och per definition smugglingsbrott att ta in sprit om du är underårig så böter och konfiskerad sprit är den troliga påföljden.

Skall ni tvunget ha stora mängder billig sprit slå er ihop med en person över 20 och fyll en bil på bordershoppen i Puttgarden (tyskland)...
Citera
2007-09-21, 00:21
Medlem
Rostadvåfflas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paparobo
Kanske det rör sig om shamposmuggling?

hahahaha tackar för denne kommentar! lyste upp min tillvaro
Citera
2007-09-30, 20:41
Medlem
billftws avatar