Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-13, 20:04
Medlem
dahfinns avatar
skulle hem från usa för 2 år sedan, men planet var inställt så fick åka till tyskland först med ett annat plan o byta plan där ifrån till sverige, där köpte ja 2 liter sprit efter som de är 18+ i taxfree'n. när ja gick förbi tullen i sverige med flaskorna i en påse satt gubben i tullen o visslade en melodi när ja gick förbi..

försök med vanliga flaskor som i princip alla andra säger.
Citera
2007-09-13, 20:38
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Jag har i min ungdom använt schampoflaskor för att få in egen sprit på krogen, OK fjortisdisko i detta fall. och jag säger bara GÖR DET INTE! jag fick avsmak för den sorts sprit jag försökte få in i 10 år. Allt smakade schampo!
etta.

Hahaha! Om jag stog i dörren skulle jag aldrig släppa in någon med shampooflaskor, vad har dom på krogen och göra? Fjortisdisko skriver du ännu striktare kan man ju tänka sig, men era fritidsledare kanske inte var några ljudhuvuden och trodde ni skulle passa på och tvätta er i handfaten eller nåt.

Citera
2007-09-13, 20:44
Bannlyst
lätt ju iNge jobbigt...är väl bara att chansa...
Citera
2007-09-13, 20:49
Medlem
s3vens avatar
hur stor är chansen att de rotar i ens väska om man åker tåg ut och in ur landet?
Citera
2007-09-13, 20:50
Medlem
Bryr sig tullen om sprit nuförtiden? Har en farbror som i många år arbetat som tullare i Skåne, förvisso vid färjorna / bron men han sa att dom på senare år helt sket i alkoholen, så länge det rör sig om rimliga (bärbara) mängder. Vet ju inte om dom är hårdare vid flyg (speciellt från ett icke EU land) men jag tror inte att oddsen är helt emot dig.
Citera
2007-09-13, 20:56
Medlem
storytellers avatar
Det har ingen betydelse HUR du tar in det - det är inte så att bagagejobbarna stoppar bagagebandet och kollar personnummer varje gång en väska med något som ser ut som en spritflaska åker förbi.

Kontrollen görs istället av tullen när du är påväg ut från gaten på flygplatsen. Dessa har innan de tar in dig ingen aning om vad som finns i din väska.
De tar in folk baserat på slump och ifall man ser misstänkt ut. Åker du in hos tullen kollas ALLT i din väska - och ja, de kommer att lukta på din schampooflaska, Ramlösa eller vad fan du nu tänkt smuggla i.
Slutsatsen är att det inte spelar ett dyft roll HUR du smugglar - det handlar enbart om tur ifall du klarar det och det finns nästan ingenting du kan göra för att påverka det. Möjligen att inte vara ett gäng skräniga tequilapackade Billabongsvennar i tonåren...

Men det är väldigt liten risk att åka dit.. Alla jag känner som varit på tonårscharter och tagit hem sprit har klarat sig från kontroll. Någon gång har någon sett någon tidigare i kön som fått gå in till tullen, det är allt.
Citera
2007-09-13, 21:17
Medlem
HonkenLarssons avatar
Ovanligt korkatDu

Du är rädd för tullen att dom skall ta din sprit.

Har du tänkt på hur mkt. en shampooflaska rymmer? 3-5dl uppskattar jag det till. En flaska sprit ligger på 7-10 dl. Du har tänkt att ta med dig två flaskor sprit eller nått sånt om jag fattat det rätt. Det gör att du behöver fem sex shampooflaskor. Hur många olika sorters schampoo balsam flaskor har en normal kille med sig i packningen på en semester? Jo han har typ en flaska dubbeldusch (om han är metrosexuell hare han ett 10 tal).

Slutsats. Enbart om du är metrosexuell kan du komma undan med spriten i behåll om tullen snokar i din väska. Annars så är det skumt med en kille som har 5 flaskor med schampoo i väskan och då kollar dom det.
Citera
2007-09-13, 21:19
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gert_fylking
Spriten smakar inte shampoo eftersom flaskorna är diskade i diskmaskin osv.

Hur du än diskar en schampoflaska så kommer spriten ändå att smaka schampo. Tro mig, jag har också varit 16.

En normal schampoflaska innehåller 200ml. Fem flaskor på en liter alltså. Fyra gånger fem är 20. 20 flaskor schampo kommer garanterat att väcka tullens intresse, betydligt mer än fyra flaskor sprit...
Citera
2007-09-13, 21:23
Medlem
piratkaptens avatar
Jag fattar inte grejen med att handla sprit i turkiet.
Det är ett muslimskt land, och därmed är den inhemska tillverkningen praktiskt taget noll.
Detta betyder alltså att nästan all sprit i turkiet är importerad och då kostar förfärligt jävla mycket extra.
Jag var i turkiet i sommras, en sjuttis gick på typ 130 spänn.
Citera
2007-09-13, 21:27
Medlem
Dan-Banans avatar
Och sen så är inte plastflaskor och sprit alltid bästa vänner.
När jag var iväg på studieresa under min gymnasietid så rådde det strängt alkoholförbud, så vi var ju bara tvungna att dricka. Hur som helst så hällde vi över spriten i vanliga vattenflaskor i plast (modell blå Stadium), och efter två dagar så satt vi och drack blå sprit. Inte allt för trevligt, men det gick ju ner ändå.

Jag kan också sälla mig till den stora skara användare här som smugglat sprit innan man fyllt 20, relativt stora mängder också, och det var inte ens någon som tittade åt mitt håll i tullen.
Citera
2007-09-13, 21:33
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Hahaha! Om jag stog i dörren skulle jag aldrig släppa in någon med shampooflaskor, vad har dom på krogen och göra? Fjortisdisko skriver du ännu striktare kan man ju tänka sig, men era fritidsledare kanske inte var några ljudhuvuden och trodde ni skulle passa på och tvätta er i handfaten eller nåt.

hela anledningen till att den förbannade lakritschotsen fick husera i schampoflaskan var att den var platt och fin och platsade fint i innerfickan. vakterna märkte inget

Däremot tycker jag fortfarande att lakritsshots smakar schampo, trots att det gått ett tiotal år, minst.
Citera
2007-09-13, 21:54
Medlem
OM du ska gömma det i shampoflaskor bör du "tvätta" dem med sprit (spriten är ju ändå billigare än vatten i turkiet) innan. Jag har också diskat shampoflaskor i diskmaskin, fyllt på med sprit, och sedan varit tvungen att slänga skiten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in