Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Frågan är ju varför du ska ta med DYR sprit dit när det finns en sjuttis för 30 spänn där?!!

Spriten smakar inte shampoo eftersom flaskorna är diskade i diskmaskin osv.

Givetvis ska jag köpa från turkiet till sverige !
Citera
2007-09-13, 18:20
Medlem
Förstår inte redigt vitsen med att hälla över det i sånna flaskor. Tar tullen dig och söker väskan och ser 8 stora schampooflaskor som alla stinker sprit kommer du åka dit iaf.
Så köp spriten som vanligt och hoppas att de inte stoppar dig helt enkelt.
Alternativt häll över till petflaskor för att minska tyngden.
Citera
2007-09-13, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gert_fylking
Spriten smakar inte shampoo eftersom flaskorna är diskade i diskmaskin osv.

Givetvis ska jag köpa från turkiet till sverige !

Det märks att jag sovit 3 timmar inatt
Citera
2007-09-13, 18:28
Medlem
Köp med ett par billiga flaskor och prova bara
Citera
2007-09-13, 18:35
Medlem
Alltså, sålänge man lägger allt i vanliga baggaget så är det ju lunga puckar?
Citera
2007-09-13, 18:38
Medlem
osis+s avatar
Är det ingen annan som har tänkt på att shampo och sprit inte har samma "fasthet" ?

Sprit är ju som vatten, köper du en flaska som inte är särskilt tät lär det ju läcka? eller?

Dessutom tror jag som nån annan sa att det är bättre att ta det i vanliga flaskor och hoppas på det bästa.
Jag har nog fyllt några vatten flaskor, ifall spriten inte har någon färg vill säga
Citera
2007-09-13, 18:45
Medlem
oscarericsons avatar
Säger som "sab" här.
Om dom tar dig så kommer dom ju antagligen bli misstänksamma om det ligger 7-8 schampooflaskor i väskan. Luktar dom, så åker du ju dit.

Så... Antingen köper du med dig sprit och chansar på att inte bli stoppad, eller så skiter du i det. Du får ju inget lindrigare straff om du hällt det i schampooflaskor?
Citera
2007-09-13, 18:53
Moderator
tobess avatar
Sheesh.

Köp din sprit, lägg det i bagaget och knalla genom tullen. Om du far med ett stort kompisgäng, skit i det.. eller se åtminstone till att ni sköter det snyggt. Chansen lär vara stor att ni blir stoppade om det kommer en massa bakfulla tonåringar i en klunga.

Även om du nu blir stoppad så är chansen stor att de ser mellan fingrarna och skiter i det, och om de nu inte gör det så lär du tappa din sprit men inte så mycket annat lär hända. Köper du några billiga vodkapavor där nere så går du max några hundra spänn i förlust om de tar spriten.

Med andra ord - köp på och skit i dina planer på schampoflaskor
Citera
2007-09-13, 19:18
Medlem
jokers avatar
Jag har i min ungdom använt schampoflaskor för att få in egen sprit på krogen, OK fjortisdisko i detta fall. och jag säger bara GÖR DET INTE! jag fick avsmak för den sorts sprit jag försökte få in i 10 år. Allt smakade schampo!

Köp vanliga spritflaskor istället. Tyvärr är spriten dock inte så jättebillig i Turkiet. När jag var i Istanbul i höstas låg priserna kusligt nära de svenska. Däremot var priserna väldigt ok på flygplatsen. Köpte en liter Havanna club anejo för 80 svenska.

I Turkiet har man Tax-Free även vid inresa, om du vill dricka märkessprit under vistelsen där så är det faktiskt en god idé att utnyttja detta.
Citera
2007-09-13, 19:47
Medlem
Kör på bara! Använd de vanliga flaskorna och lägg spriten i bagaget (inte handbagaget), sen är det bara att hoppas på det bästa.
Citera
2007-09-13, 19:52
Medlem
Boris-Bosses avatar
Tycker de låter som en väldigt god ide, se bara till att inte sätta alla schampoflaskor i en stor jävla hög i väskan så går de säkert bra.
Citera
2007-09-13, 19:57
Medlem
pissoars avatar
Kom hem från turkiet för en månad sedan ungefär. Är 18 år och knallade in med sprit i den incheckade resväskan och i handbagaget. Schampooflaskor är en överloppsgärning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in