2007-09-13, 14:04
Medlem
chribsson2s avatar
Läste dagens DN. Stor intervju med Renberg. Han verkar vara lite "egen" och överdrivet stridslysten. hans privatliv har jag hört en del rykten om dessutom. Vad är han för en gök egentligen?
Citera
2007-09-13, 14:07
Medlem
Ali Keiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Läste dagens DN. Stor intervju med Renberg. Han verkar vara lite "egen" och överdrivet stridslysten. hans privatliv har jag hört en del rykten om dessutom. Vad är han för en gök egentligen?

Lugn och trygg norrlänning, som bryr sig otroligt mycket om sin dotter. Lugn som en filbunke utanför isen,men het som en kamin när han väl spelar. Både på domare, mot/medspelare.
Citera
2007-09-13, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2

Berätta dom rykten du har om hans privatliv
Citera
2007-09-13, 16:34
Medlem
Miljonären.s avatar
Hur ser hans privat ekonomi ut? Får känslan att ha har dåligt ställt. Grundar det på 3 saker:

1. Han ville ha "marknadsmässig" (betyder ca 150 000-200 000) Lön för att spela för Luleå. Om man då jämnför med Foppa som nästa spelade gratis för modo 04-05.

2. Han gråter för att 2 miljoner av hans pensionspengar som Luleå förvaltade genom Obol är borta. Visst 2 mille är ju alltid 2 mille, men för en person som har spelat 10-11år i nhl så måste det ju vara små potatis.

3. Sist han spelade för Luleå stack han efter 1år (hade skrivit på för 2) för att spela i nhl.
Citera
2007-09-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miljonären.
2. Han gråter för att 2 miljoner av hans pensionspengar som Luleå förvaltade genom Obol är borta. Visst 2 mille är ju alltid 2 mille, men för en person som har spelat 10-11år i nhl så måste det ju vara små potatis.

Så om du har en privatförmögenhet på runda slängar 100 K så skiter du fullständigt i att någon blåser dig på 10 K. Inte mycket att gnälla över eller hur?

Tänk efter lite grann för helvete.
Citera
2007-09-13, 17:05
Medlem
padrons avatar
Typiskt sportidioter att gå på såna blåsningar.

"Vadå, de sa ju att det var säkra pengar"
Citera
2007-09-13, 17:07
Medlem
Citat:

Kom igen nu. Räkna litegrann och kom fram till vad man behöver tjäna för att 2 mille ska vara småpotatis...
Citera
2007-09-13, 17:13
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
1. Han ville ha "marknadsmässig" (betyder ca 150 000-200 000) Lön för att spela för Luleå. Om man då jämnför med Foppa som nästa spelade gratis för modo 04-05.

Foppa ville spela med extremt låg lön den säsongen men Modo ansåg att truppens bästa spelare ska ha bäst betalt, och så blev det.
Citera
2007-09-13, 17:40
Medlem
Miljonären.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Så om du har en privatförmögenhet på runda slängar 100 K så skiter du fullständigt i att någon blåser dig på 10 K. Inte mycket att gnälla över eller hur?

Tänk efter lite grann för helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av shakey
Kom igen nu. Räkna litegrann och kom fram till vad man behöver tjäna för att 2 mille ska vara småpotatis...

Ni verkar vara för dum att förstå vad jag skrev. Micke Renberg har spelat i nhl 10-11år, om vi då räknar lågt att han har fått 35-40mille om året (lågt räknat) så har han spelat ihop en sisådär 350-400MILJONER, men då tillkommer skatt, i USA är skatten ca 25% har jag för mig. så om vi drar bort 100mille så har han 300 miljoner kvar. han har säkert en agent som tar lite pengar så vi räknar bor 30miljoner. då har vi kvar ca 250 miljoner skattade pengar. Just därför undrade jag om han hade problem med sin privatekonomi eftersom han bråkat om nån miljon hit eller dit....
Citera
2007-09-13, 17:41
Medlem
Miljonären.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Foppa ville spela med extremt låg lön den säsongen men Modo ansåg att truppens bästa spelare ska ha bäst betalt, och så blev det.

joo, Men det var ju inte Foppar som krävde några pengar utan modo erbjöd sig. i Micke renbergs fall krävde han marknadsmässig lön av Luleå även fast dom kanske inte har dom pengarna.
Citera
2007-09-13, 18:05
Medlem
Aiwasss avatar
Enligt 2005 års taxering har han en förmögenhet på 41 mljoner.
Citera
2007-09-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ni verkar vara för dum att förstå vad jag skrev. Micke Renberg har spelat i nhl 10-11år, om vi då räknar lågt att han har fått 35-40mille om året (lågt räknat) så har han spelat ihop en sisådär 350-400MILJONER, men då tillkommer skatt, i USA är skatten ca 25% har jag för mig. så om vi drar bort 100mille så har han 300 miljoner kvar. han har säkert en agent som tar lite pengar så vi räknar bor 30miljoner. då har vi kvar ca 250 miljoner skattade pengar. Just därför undrade jag om han hade problem med sin privatekonomi eftersom han bråkat om nån miljon hit eller dit....

Jag kanske är dumsnål, men skulle bli jävligt förbannad om någon lurade av mig ett par tusen spänn. Det är ju inte precis så att OBOL gjorde dåliga affärer med hans deg. De stal den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in