2007-09-13, 13:47
Medlem
snafflebits avatar
Har letat länge efter en ostskärare av denna typen.

De tycks bara finnas för rektangulära ostar men det kan jag väl stå ut med, kan ju alltid skära till en rund ost lite. Men var får man fatt i en dylik som privatperson. Såg i Danmark en variant för en ost, (den på bilden är för två), men den var inte lika stabil som den på bilden.

Den är fantastisk om man har lite mjuk lagrad ost som smular sönder i kanten av en vanlig osthyvel.
Citera
2007-09-13, 14:09
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Har letat länge efter en ostskärare av denna typen.

De tycks bara finnas för rektangulära ostar men det kan jag väl stå ut med, kan ju alltid skära till en rund ost lite. Men var får man fatt i en dylik som privatperson. Såg i Danmark en variant för en ost, (den på bilden är för två), men den var inte lika stabil som den på bilden.

Den är fantastisk om man har lite mjuk lagrad ost som smular sönder i kanten av en vanlig osthyvel.
Går det inte att köpa den aktuella ostskäraren som du har länkat till? Har du försökt att kontakta dem?

~Paul~
Citera
2007-09-13, 14:18
Medlem
snafflebits avatar
Det är säkert inte omöjligt, tänkte att jag lägger ut frågan så kanske någon har lite tips om en "en-ostvariant" som kanske passar ett vanligt hushåll bättre. Kanske t o m för runda ostar. Denna varianten är ju i största laget på ett köksbord
Citera
2007-09-13, 14:18
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Det är säkert inte omöjligt, tänkte att jag lägger ut frågan så kanske någon har lite tips om en "en-ostvariant" som kanske passar ett vanligt hushåll bättre. Kanske t o m för runda ostar. Denna varianten är ju i största laget på ett köksbord
Hm, jo det är sant.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in