• 1
  • 2
2007-09-13, 11:33
Medlem
Hur kan man göra detta med det som finns hemma i var mans hem?
Citera
2007-09-13, 11:43
Medlem
KoVaKs avatar
Då får du la göra de till crack (fribas kokain) först. Har dock ingen aning om hur svårt/lätt detta är, tror man behöver bikarbonat iaf
Citera
2007-09-13, 12:32
Medlem
heyys avatar
Något jag hittade på nätet genom att Söka själv på freebase cocaine
"Steps to heaven:
1. Tear yourself a nice square of aluminum foil. Fold it over a few times, until you have a smaller reinforced square [or rectangle, it doesn’t fuckin’ matter] of aluminum foil (about 6 or 7 inches wide and tall).
2. Scale out or estimate about 1/5 gram of cocaine and place it in the middle of the aluminum foil.
3. Sprinkle some baking soda over the cocaine (I usually use just slightly less baking soda than coke, adjust to obtain the potency and/or harshness you prefer).
4. Dip your finger in the water, and drop a few drops on the pile of baking soda and cocaine (just enough to wet the pile).
5. Using your finger in small circular motions, spread the mixture around the aluminum foil. Do until the mixture looks uniform throughout and thoroughly covers the foil.
6. (This step requires care, as to avoid loss of the yield) Light the lighter far beneath the aluminum foil, and in a sweeping motion move it all along the bottom, not too close to the foil. You ought to see the "wetness" disappear, however no smoke should be rising, that indicates that you’re holding the lighter too close. This step should be brief and to the point.
7. Using the hollow tube of your choice, place one end in your mouth and the other a few inches above the aluminum foil. Once again light the lighter beneath the aluminum foil, this time close and suck in the vapor (the product is used up when the paste turns brown, and vapor no longer arises from the foil). Be sure to get the edges!

Be careful, as freebase cocaine is significantly more potent than Cocaine HCI.
Goodluck pissing your savings away, seeing as how addiction is sure to hit. And boy to I feel sorry for you when you come down. Welcome to depression. Time to start stealing and sucking cock for cocaine, huh?

Of course this information is for educational purposes only. I wouldn’t have posted all this and wasted precious minutes of my life, if I thought for one second someone would use this egg for an illegal cause.
"
Citera
2007-09-13, 19:15
Medlem
pinkapes avatar
blev själv sågad för ett tagsedan för detta... Freebase betyder att man röker basformen av något... Och kokain är inte basform.. Crack däremot.
Citera
2007-09-13, 19:55
Medlem
Freebase cocaine och crack är inte samma sak pinkape
Citera
2007-09-13, 20:02
Medlem
KoVaKs avatar
vad är skillnaden ?
Citera
2007-09-13, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KoVaK
vad är skillnaden ?

Att han som påstod det är en idiot?

Kokainsulfat är kokainsulfat vad du än väljer att kalla det.

Det du snortar är kokainhydroklorid

http://sv.wikipedia.org/wiki/Crack_%28narkotika%29
Citera
2007-09-14, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline
Att han som påstod det är en idiot?

Kokainsulfat är kokainsulfat vad du än väljer att kalla det.

Det du snortar är kokainhydroklorid

http://sv.wikipedia.org/wiki/Crack_%28narkotika%29

Haha vad du har gjort bort dig nu, pinsamt att kalla folk en idiot när det är du som är den.

Freebase cocaine och crack är INTE samma sak, visst crack är kokain med fribas men fribasat kokain är inte crack.

Här förklaras skillnaden
http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine#Freebase

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=crack

Otherwise known as crack-cocaine, this illegal drug is a mixture of two parts cocaine and one part baking soda. This chemical process reverts the powder-cocaine mkaing process by one step, producing a smokable form of the naturally found alkaloid cocaine. Because of its nature as an inhalable substance, the high is quicker and more intense, leading to a larger number of addicts. In present society, it is considered to be much more distasteful to use crack-cocaine then powder-cocaine as crack is mainly viewed as a drug for poor people whereas powder cocaine is used by a richer constituancy.

____ Contrary to popular belief, crack-cocaine is not freebase cocaine. Freebase cocaine is a mixture of cocaine, ether, and other dangerous and combustable materials. ____

Baking soda was replaced as the ingredient in the 1980's to make production easier and less dangerous. Either way, crack and freebase cocaine produce the same smokable form of the drug.

från boken Crack: Cocaine Squared
utdrag hittas på http://www.doitnow.org/pages/164.html

Crack has been body-surfing in the wake of another form of smokeable cocaine called freebase for years. The main difference? Crack isn't as pure, since the crack "cooking" process doesn't filter out all the cuts found in street cocaine, and even adds a few impurities of its own.

Varesig du vill inse det eller inte så vet varenda n00b som kan något om USA att om du frågar efter freebase cocaine så får du inte Crack, crack är med baking soda~

Så som jag så nätt förklarat här så är crack fribasat koks men man säger inte freebase cocaine till crack, det är synd att du inte kan engelska väl nog för att läsa den engelska wikipedian Indecline.
Citera
2007-09-14, 13:37
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philippp
Haha vad du har gjort bort dig nu, pinsamt att kalla folk en idiot när det är du som är den.

Freebase cocaine och crack är INTE samma sak, visst crack är kokain med fribas men fribasat kokain är inte crack.

Här förklaras skillnaden
http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine#Freebase

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=crack

Otherwise known as crack-cocaine, this illegal drug is a mixture of two parts cocaine and one part baking soda. This chemical process reverts the powder-cocaine mkaing process by one step, producing a smokable form of the naturally found alkaloid cocaine. Because of its nature as an inhalable substance, the high is quicker and more intense, leading to a larger number of addicts. In present society, it is considered to be much more distasteful to use crack-cocaine then powder-cocaine as crack is mainly viewed as a drug for poor people whereas powder cocaine is used by a richer constituancy.

____ Contrary to popular belief, crack-cocaine is not freebase cocaine. Freebase cocaine is a mixture of cocaine, ether, and other dangerous and combustable materials. ____

Baking soda was replaced as the ingredient in the 1980's to make production easier and less dangerous. Either way, crack and freebase cocaine produce the same smokable form of the drug.

från boken Crack: Cocaine Squared
utdrag hittas på http://www.doitnow.org/pages/164.html

Crack has been body-surfing in the wake of another form of smokeable cocaine called freebase for years. The main difference? Crack isn't as pure, since the crack "cooking" process doesn't filter out all the cuts found in street cocaine, and even adds a few impurities of its own.

Varesig du vill inse det eller inte så vet varenda n00b som kan något om USA att om du frågar efter freebase cocaine så får du inte Crack, crack är med baking soda~

Så som jag så nätt förklarat här så är crack fribasat koks men man säger inte freebase cocaine till crack, det är synd att du inte kan engelska väl nog för att läsa den engelska wikipedian Indecline.

Öhm enda skillnaden är ju att det blir kvar bikarbonat i stenen vilket också kan extraheras och det kallas endå crack?

OM jag blandar ner lite bakpulver i mitt tjack så är det ju endå tjack som jag drar i mig?

Men ja, om man ska vara petig så är dom väll olika? Men ruset är väll detsamma? jag har aldrig provat men tycker det hela låter väldigt knasigt så förklara gärna

eDIT: Kom på det All crack är fribaskokain. men all fribaskokain är inte crack

Samma som alla volvos e bilar men alla bilar är inte volvos
Citera
2007-09-14, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Philippp

Så det kokain jag använde igår är inte kokain för att det var slaget, med t.ex. kreatin eller va FAN som helst?

Om det finns rester att bikarbonat kvar i skiten är det inte kokain-sulfat längre?
Men helvete va dum du är!

Det är inte en kemisk analys vi eftersöker.
Citera
2007-09-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline
Så det kokain jag använde igår är inte kokain för att det var slaget, med t.ex. kreatin eller va FAN som helst?

Om det finns rester att bikarbonat kvar i skiten är det inte kokain-sulfat längre?
Men helvete va dum du är!

Det är inte en kemisk analys vi eftersöker.

Han ovanför lyckades ju läsa vad jag sa? Varför kan inte du läsa som en normal människa?

Jag har sagt att det HETER i folkmun freebase-cocaine om det är freebase cocaine enligt metoden i wikipedia eller någon av de andra 150 länkarna, är det slaget med baking-soda heter det CRACK.

Jag snackar om vad det HETER inte vad det är, du snackar om någonting helt annat - Tror att du är den dumma som inte ens kan tolka ett inlägg korrekt.

Inse fakta åker du till USA och frågar din dealer efter Freebase-cocaine så får du inte Crack utan du får det som kallas freebase-cocaine.

Det tragiska är ju inte hur du uppför dig utan det tragiska är att du aldrig kommer erkänna hur fel du har fastän att jag har presenterat flertalet källor, någonting du har misslyckats med.

Hade du läst något av utdragen jag saxat eller bara haft intelligens nog att tolka min text korrekt så hade du inte behövt slänga ur dig något såhär dumt (2500 verkar ju inte ha haft större problem att tolka texten).

Så ännu en gång för att du slutsligen ska förstå indecline, Crack är freebase-cocaine eftersom det är en friad bas men det är inte vad du får om du frågar efter det, det är inte vad det "är".

~Contrary to popular belief, crack-cocaine is not freebase cocaine. Freebase cocaine is a mixture of cocaine, ether, and other dangerous and combustable materials.~

Här på denna sidan tillexempel: http://www.erowid.org/chemicals/coca...ck_info1.shtml
Så får du recept på hur du gör BÅDE Freebase-Cocaine och CRACK, crack är väldigt specifikt junior.

Hoppas du nu kan förstå vad som står i texten och i länkarna och inse att det jag säger stämmer.

Det enda du gör är att hoppa till attack Indecline sedan påstår du saker man inte har sagt och du verkar verkligen inte ha förståelse för att tolka ett inlägg överhuvudtaget, dålig läsförståelse?

Du har ställt två frågor som är helt irrelevanta och jag har inte sagt emot dem, om du tycker att jag sagt emot dem så kan du som en normal människa citera VART jag säger emot dem? För det gör jag inte.

Om du kan tolka en vetenskaplig rapport ser du att det finns flertalet länkar till dessa i Erowidlänken jag länkade till, som du ser så säger även professorerna som gör testerna (och dem är ju sannerligen också idioter som jag!)

. Khalsa ME; Tashkin DP; Perrochet B.
Smoked cocaine: patterns of use and pulmonary consequences.
Journal of Psychoactive Drugs, 1992 Jul-Sep, 24(3):265-72.
(UI: 93058148)

"Abstract: This article offers a perspective on the use of volatilized
alkaloidal cocaine in its freebase _and_ crack forms and on the pulmonary
consequences of such use. The inhalational route of administration of
freebase and crack cocaine exposes the lung to their combustion products,
raising concern about possible adverse pulmonary effects."

Står i de andra också men jag känner inte för att klippa in allting, du verkar ha svårt nog att förstå ändå.
Citera
2007-09-14, 19:33
Medlem
KoVaKs avatar
Så Fribas-kokain är som Crack fast sämre å utblandat me massa farligt skit?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in