2007-09-12, 15:29
Bannlyst
Hej, har ett problem med mitt cs genom cedega, det är dock crackat och kör versionen 6.0.3.
Jag ligger på 96-99 fps så jag klagar inte, men jag känner lagg som om jag vore nere på 60 fps.
t.ex. när jag skjuter så fastnar siktet uppe en stund, ni som har spelat cs vet nog vad jag menar.
rates är som dom ska, inge problem med det. Har även laggt en dll fil för mitt nivida 7600GT i cstrike / gldrives något så det ska flyta på så.

Några förslag?
OBS! det flyter på hur bra som helst under windows.
Citera
2007-09-16, 01:25
Medlem
spissys avatar
Har samma "problem" eller vad man nu ska kalla det. Det är likadant med i princip alla spel, känslan är inte densamma som i windows. Anledningen till att man märker av det så tydligt i CS är väl för att spelet har en väldigt speciell känsla grafik & fysik-mässigt. Har tyvärr ingen lösning på ditt problem. En god idé är ju att lägga ner lirandet.
Citera
2007-09-16, 01:30
Medlem
Båten Annas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santi
Hej, har ett problem med mitt cs genom cedega, det är dock crackat och kör versionen 6.0.3.
Jag ligger på 96-99 fps så jag klagar inte, men jag känner lagg som om jag vore nere på 60 fps.
t.ex. när jag skjuter så fastnar siktet uppe en stund, ni som har spelat cs vet nog vad jag menar.
rates är som dom ska, inge problem med det. Har även laggt en dll fil för mitt nivida 7600GT i cstrike / gldrives något så det ska flyta på så.

Några förslag?
OBS! det flyter på hur bra som helst under windows.

Sätt din fps på 90 eller en nivå som den alltid kommer hålla sig stabil till, du kommer vänja dig vid denna nivå till sist även om de känns konstigt i början.

En ojämn fps gör att allt känns laggigt även om det bara handlar om kanske 1 - 4 fps som går upp och ner.

Jag vet inte om jag missuppfattat dig...du får förklara lite bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in