Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Dessutom så är oftast batterierna totalt slut i begagnade laptops och ett nytt sånt går lös på 500-800 kr så då är den begagnade laptopen uppe i runt 3700 kr helt plötsligt.
Jag sympatiserar med dig eftersom jag också är en fattig student i exakt samma situation som dig själv!
Jag tänkte vänta en månad och se om Asus Eee (se länk) dyker upp här i Sverige. Den skulle duga utmärkt åt mig då allt jag behöver göra på en bärbar är att skriva text, kolla mail och lättare internetsurfning. Asus Eee kommer att kosta runt 2000 kr enligt de uppgifter jag fått.
http://www.micropc.se/2007/07/06/asus-eee-pc-701/
Skärmen känns lite liten för min del. Kollat lite på olika butiker via internet.
Advent: Vad är det för märke? Kostade typ 5k på elgiganten tror jag. Har aldrig hört talas om märket. Eller är det någon av de mer kända datortillverkarna som börjat tillverka billiga datorer under annat märke.
Annars verkar det finnas datorer inom det prissegmentet jag kan tänka mig. Det gäller väl att att titta runt lite. Jag har trots allt råd med pengarna jag tjänade under sommarens samt skatteåterbäringen. Får till och me pengar över.