2007-09-12, 09:26
Medlem
Jag har funderat på att byta mina RAM Minnen i en standard lenovo burk.
jag hittar ingen info om man kan stoppa in ett par DDR2 minnen eller inte (varken på deras hemsida eller i manualen för datorn)...

Kan man då läsa på moderkortet ocm man kan det eller inte ?? isåfall vart??
Citera
2007-09-12, 10:30
Medlem
Megaforces avatar
Lenovo säljer dock PC2-5300 minnen till deras stationära maskiner så gissningsvis så går det att uppgradera. Men du får nog öppna maskinen för att se om det finns lediga minnesplatser, eller skaffa något bra testprogram som kan berätta för dig om vilken hårdvara du har i maskinen. kolla t.ex på www.cpuid.com
Citera
2007-09-12, 10:39
Medlem
ok.. jag hade tänkt att byta ut båda ... men går det att se på moderkortet vilken typ som går att sätta in ?? (programet visade inte det)??
Citera
2007-09-12, 13:50
Medlem
Coss avatar
Ursäkta om jag "lånar" den här tråden.

Jag har en ytterligare fråga om minnen. Jag har beställt en dator med Corsair Dual Channel 2x1024 MB 800MHz CL4 minnen.

Jag har tänkt komplettera med Corsair 2x512 MB 800MHz alt. Corsair 1x1024 MB 800MHz.

Min fråga nu är om dessa också måste/bör vara CL4, eller om det går lika bra med CL2 eller CL5.

Jag har inget minne av att det ens fanns något som hette CL på spec.en på de minnen jag beställde senast för 3-4 år sedan.
Citera
2007-09-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Ursäkta om jag "lånar" den här tråden.

Jag har en ytterligare fråga om minnen. Jag har beställt en dator med Corsair Dual Channel 2x1024 MB 800MHz CL4 minnen.

Jag har tänkt komplettera med Corsair 2x512 MB 800MHz alt. Corsair 1x1024 MB 800MHz.

Min fråga nu är om dessa också måste/bör vara CL4, eller om det går lika bra med CL2 eller CL5.

Jag har inget minne av att det ens fanns något som hette CL på spec.en på de minnen jag beställde senast för 3-4 år sedan.
CL är latency, köp med lägre CL om övrig specifikation är samma.
Citera
2007-09-16, 14:40
Medlem
The Sidewinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasten
ok.. jag hade tänkt att byta ut båda ... men går det att se på moderkortet vilken typ som går att sätta in ?? (programet visade inte det)??

cpu-z måste väl visa vilken typ av minnen det är? Längst upp undert fliken memory står det type? är det tomt där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in