Nu har jag lärt mig att använda formulär i Access för att få en bättre överblick när jag fyller i datan.
Men har nu ett nytt problem:
När jag importerar via "Hämta externa data" från en Excel-fil så kommer det upp tecken istället för mina radbrytningar som jag hade i Excel.
Kopierar jag istället en cell i Excel och klistrar in på avsedd plats i Access-formuläret så ser det ut som jag vill.
Dock läses ju även det med extratecknen som radbrytningar osv. men det blir väldigt svåröverblickbart tyvärr.
Vet någon hur man gör för att få samma utseende i cellerna när man hämtar externa data, eller blir jag tvungen att manuellt föra över alla data.
Eller finns det möjlighet att använda formulär i Excel, då jag inte behöver möjligheten i Access att länka samman tabeller.
I Excel om man provar att använda formulär så kommer det upp en lista som inte går att använda då fälten inte går att justera i storlek. Provar jag via hjälpen så kommer det upp skriptfel på de andra alternativen.
Jag använder Office 2000. Kan det vara en idé att köpa Office 2007 (med Excel, inte Access) och få bättre funktioner i Excel?