2007-09-12, 08:51
Medlem
The Fugazis avatar
Hej

Helt plötsligt har Windows Vista Ultimate fått för sig att när jag pluggar in min externa hårddisk ska jag få en gratis blåskärm.
Det började med att jag skulle kopiera över en 8GB stor fil från datorns interna HD till den externa. Då gav den mig blåskärm efter ungefär halva överladdningen.
Testade 3 ggr med samma resultat. Som tur var var den en zipfil så jag packade upp den och förde över innehållet lite i taget. Funkade skitbra.
Men nu får jag blåskärm så fort jag pluggar in den externa eller efter bara ett litet tag. Finns det nåt sätt att rensa USB-drivisarna som hör ihop med den externa eller ska jag ta till nån annan lösning?

Kan tillägga att blåskärmen innehåller ingen understrecksinfo(IRQ_LESS_OR etc etc) alls.
Citera
2007-09-12, 11:25
Medlem
terminator t-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Fugazi
Hej

Helt plötsligt har Windows Vista Ultimate fått för sig att när jag pluggar in min externa hårddisk ska jag få en gratis blåskärm.
Det började med att jag skulle kopiera över en 8GB stor fil från datorns interna HD till den externa. Då gav den mig blåskärm efter ungefär halva överladdningen.
Testade 3 ggr med samma resultat. Som tur var var den en zipfil så jag packade upp den och förde över innehållet lite i taget. Funkade skitbra.
Men nu får jag blåskärm så fort jag pluggar in den externa eller efter bara ett litet tag. Finns det nåt sätt att rensa USB-drivisarna som hör ihop med den externa eller ska jag ta till nån annan lösning?

Kan tillägga att blåskärmen innehåller ingen understrecksinfo(IRQ_LESS_OR etc etc) alls.

prova externa hårddisk i en annan dator fungerar det utan problem
så är det din dator som felet ligger i
kolla system loggen i vista efter fel i hårdvara eller mjukvara
sista tipset gå tillbacka till xp mycket stabilare än vista som har problem med viss hårdvara
Citera
2007-09-12, 13:07
Medlem
The Fugazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminator t-x
prova externa hårddisk i en annan dator fungerar det utan problem
så är det din dator som felet ligger i
kolla system loggen i vista efter fel i hårdvara eller mjukvara
sista tipset gå tillbacka till xp mycket stabilare än vista som har problem med viss hårdvara

Ohh.. var hittar jag systemloggen i Vista?

Jag tänkte försöka stå ut ett tag till med Vista då jag itne haft några problem alls innan. Ett tag till iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in