2013-10-24, 09:16
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Int
Någon som vet var han bor?
Mannagrynstorget 2, 2trp, lgh 1104
131 71 Nacka.
Citera
2013-10-24, 11:42
Medlem
PaterNoster777s avatar
En lägenhet på Mannagrynstorget 2, 2trp, är ute till försäljning för 6.800.000 Kr.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...t-pris-4918327
Citera
2013-12-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frustalker
Södertörns tingsrätt mål B 7566-09 framkommer att en polisman La*s We*ter berättar att han tillsammans med en CS driver förtalsbloggar .
LW berättar att han & CS också har hjälp av Rich*rd Asc*ber* & Jan*e Jos*fs*on SVT att driva förtalsbloggen upprattelsewe*ter med flera systerbloggar.

Polismannen plockar ut uppgifter om folk de driver kampanj mot & RA, JJ & den sparkade ökände fd nämndekvinnan skriver på förtalsbloggarna.

Någon som vet om detta stämmer eller om polismannen griper namn i luften?
Har du läst det i målet?
Citera
2013-12-15, 18:30
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4ll4h
Har du läst det i målet?
I domen står det följande:
Citat:
I samma veva blev hans chef kontaktad av journalister som frågade om Lars Wetter och hans kollegor skulle ha besökt prostituerade när de var på en tjänsteresa i Tallinn. Under julen 2008 tog teve upp nyheten och alla visste att han var en av de inblandade i resan som falskeligen utmålats som en prostitutionsresa.

Kristina hade gått vidare med den falska nyheten till journalister som Robert Aschberg, Janne Josefsson och Lars Ekdahl. De två förstnämnda kontaktade honom för att berätta att de undersökt sanningshalten i påståendena och att de kommit fram till att det inte höll.

Ekdahl däremot gjorde ett reportage med Kristina där hon fick sitta och berätta om sin s.k. sambo som var polis. Kristina tog också kontakt med olika nätverk som ringde upp honom och frågade frågor som varför poliser skyddar varandra. Demonstrationer drogs igång utanför polishuset med namn och bilder på honom och plakat med frågan”Varför skyddar polisen sina egna?
http://upprattelsewetter.files.wordp...ntorpdomen.pdf

Lite mera: "Han sa: Du kan få rycka mig i kuken"
Citat:
Robert Aschberg anklagas för sexuella trakasserier av reportern Beatrice Birkeldh.

– Han sa: Du kan få rycka mig i kuken, berättar hon.
Citat:
Birkeldh berättar även att ”en hög chef” på hennes dåvarande arbetsgivare Expressen inte tyckte att det var bra att hon berättade om händelsen.
Citat:
”På 2009 års Kristallen-gala frågade jag Robert Aschberg (som vunnit ett hederspris) om jag fick ta bild tillsammans med honom. För att inte alla bilder i tidningen ska bli stela försöker man spexa till dem lite, så jag frågade om jag kunde få rycka Robban i slipsen på bilden.

Då svarade han ”nej, men du kan få rycka mig i kuken”. ”Lägg av, kan jag få hålla i slipsen?”, försökte jag igen. Men Aschberg insisterade. ”Men ska du ha kuken eller?”. Då gick jag därifrån. Det tycker jag inte att jag ska behöva tolerera. Jag var där och jobbade som reporter. Inte som hans glädjeflicka”.
Citat:
Beatrice Birkeld vill inte berätta vem den ”höge chefen” på Expressen är.

Jag vill inte säga vem det var, men du kan ju fråga Thomas Mattsson, han borde ju veta vem det var som blev sur.
http://www.resume.se/nyheter/media/2...-fa-rycka-mig/
Citera
2013-12-16, 01:07
Medlem
TeenDreamHipsters avatar
Han är omskuren och väldigt nöjd med det! Det är i alla fall vad hans dryga dotter avslöjat.
Citera
2013-12-23, 11:50
Medlem
Några rader om Olof Aschberg i "Vår Kamp" 1932.....
http://www.ladda-upp.com/bilder/83281/v-C3-A5r-kamp
Citera
2013-12-23, 23:57
Medlem
Fungerande länk
http://i42.tinypic.com/1042niv.jpg
Citera
2015-02-09, 21:56
Medlem
NavierStokess avatar
Eftersom Aftonbladet i samarbete med researchgruppen (f.d. AFA dokumentation) börjat hänga ut flashbackmedlemmar, och denne journalist är inblandad, kan det vara läge att bumpa tråden.
unvisad Aftonbladetlänk

fb-tråd "Blev uppringd av R*chard Asch*erg, hur?"
Citera
2015-02-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Eftersom Aftonbladet i samarbete med researchgruppen (f.d. AFA dokumentation) börjat hänga ut flashbackmedlemmar, och denne journalist är inblandad, kan det vara läge att bumpa tråden.
unvisad Aftonbladetlänk

fb-tråd "Blev uppringd av R*chard Asch*erg, hur?"

Han gör sitt jobb men sen kan man tycka att det han gör är fel.
Men att hitta personuppgifter och skvaller för att han är journalist
och ligger bakom Flashback-avslöjanden är fel. Hyfsa språket istället.
Citera
2015-02-11, 09:08
Medlem
Mogrens avatar
R.A. är en lydig opportunist som helt går i Bonnierfamiljens ledband. Han skulle aldrig ta några egna initiativ som skulle ogillas av hans arbetsgivare.
Citera
2015-02-19, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vargflin
Rickard ska fan inte komma undan, han jävla äckliga bror Robban som trakasserar ensamma våldtagna kvinnor kommer också få betala ett högt pris för sin brors dumheter.

Varför ska Richard få betala för vad hans bror eventuellt har gjort dig?
Citera
2015-02-20, 03:19
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
R.A. är en lydig opportunist som helt går i Bonnierfamiljens ledband. Han skulle aldrig ta några egna initiativ som skulle ogillas av hans arbetsgivare.
Bonnierfamiljen... Han jobbar väl på Aftonbladet sedan decennier? Skriver du inlägg med båda händerna bakom ryggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in