Citat:
Ursprungligen postat av
4ll4h
Har du läst det i målet?
I domen står det följande:
Citat:
I samma veva blev hans chef kontaktad av journalister som frågade om Lars Wetter och hans kollegor skulle ha besökt prostituerade när de var på en tjänsteresa i Tallinn. Under julen 2008 tog teve upp nyheten och alla visste att han var en av de inblandade i resan som falskeligen utmålats som en prostitutionsresa.
Kristina hade gått vidare med den falska nyheten till journalister som Robert Aschberg, Janne Josefsson och Lars Ekdahl. De två förstnämnda kontaktade honom för att berätta att de undersökt sanningshalten i påståendena och att de kommit fram till att det inte höll.
Ekdahl däremot gjorde ett reportage med Kristina där hon fick sitta och berätta om sin s.k. sambo som var polis. Kristina tog också kontakt med olika nätverk som ringde upp honom och frågade frågor som varför poliser skyddar varandra. Demonstrationer drogs igång utanför polishuset med namn och bilder på honom och plakat med frågan”Varför skyddar polisen sina egna?
http://upprattelsewetter.files.wordp...ntorpdomen.pdf
Lite mera:
"Han sa: Du kan få rycka mig i kuken"
Citat:
Robert Aschberg anklagas för sexuella trakasserier av reportern Beatrice Birkeldh.
– Han sa: Du kan få rycka mig i kuken, berättar hon.
Citat:
Birkeldh berättar även att ”en hög chef” på hennes dåvarande arbetsgivare Expressen inte tyckte att det var bra att hon berättade om händelsen.
Citat:
”På 2009 års Kristallen-gala frågade jag Robert Aschberg (som vunnit ett hederspris) om jag fick ta bild tillsammans med honom. För att inte alla bilder i tidningen ska bli stela försöker man spexa till dem lite, så jag frågade om jag kunde få rycka Robban i slipsen på bilden.
Då svarade han ”nej, men du kan få rycka mig i kuken”. ”Lägg av, kan jag få hålla i slipsen?”, försökte jag igen. Men Aschberg insisterade. ”Men ska du ha kuken eller?”. Då gick jag därifrån. Det tycker jag inte att jag ska behöva tolerera. Jag var där och jobbade som reporter. Inte som hans glädjeflicka”.
Citat:
Beatrice Birkeld vill inte berätta vem den ”höge chefen” på Expressen är.
– Jag vill inte säga vem det var, men du kan ju fråga Thomas Mattsson, han borde ju veta vem det var som blev sur.
http://www.resume.se/nyheter/media/2...-fa-rycka-mig/