Jag har kopplat från S-Videouttaget (och 3,5mm ljudutgången) på datorn till Scartuttaget på TVn. Bilden blir Svartvit. Jag antar att TVn helt enkelt inte fattar signalen från datorn som den ska. Hur fixar jag färg?
(Jag har hittat nåt som heter "Färgmatchning" en bit in i Egenskaper för bildskärm där man kan lägga till Färgprofiler. Är det där jag ska göra nåt eller?)
Det kan vara så att TVn inte förstår att det är en s-video signal som den får skickat till sig vilket kan leda till svartvitt. Det hände iaf mig på en Sony tv som jag hade. Grejen var då att man fick trycka en extra gång på AV-knappen för att den då skulle ta emot en s-video signal.
Så kolla på TVn om det finns flera alternativ där du har anslutit den. Vet inte hur relevant det är i ditt fall men det är min erfarenhet från ett liknande problem.
Det kan vara så att TVn inte förstår att det är en s-video signal som den får skickat till sig vilket kan leda till svartvitt. Det hände iaf mig på en Sony tv som jag hade. Grejen var då att man fick trycka en extra gång på AV-knappen för att den då skulle ta emot en s-video signal.
Så kolla på TVn om det finns flera alternativ där du har anslutit den. Vet inte hur relevant det är i ditt fall men det är min erfarenhet från ett liknande problem.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!