Jag har kopplat frn S-Videouttaget (och 3,5mm ljudutgngen) p datorn till Scartuttaget p TVn. Bilden blir Svartvit. Jag antar att TVn helt enkelt inte fattar signalen frn datorn som den ska. Hur fixar jag frg?
(Jag har hittat nt som heter "Frgmatchning" en bit in i Egenskaper fr bildskrm dr man kan lgga till Frgprofiler. r det dr jag ska gra nt eller?)
Det kan vara s att TVn inte frstr att det r en s-video signal som den fr skickat till sig vilket kan leda till svartvitt. Det hnde iaf mig p en Sony tv som jag hade. Grejen var d att man fick trycka en extra gng p AV-knappen fr att den d skulle ta emot en s-video signal.
S kolla p TVn om det finns flera alternativ dr du har anslutit den. Vet inte hur relevant det r i ditt fall men det r min erfarenhet frn ett liknande problem.
Det kan vara s att TVn inte frstr att det r en s-video signal som den fr skickat till sig vilket kan leda till svartvitt. Det hnde iaf mig p en Sony tv som jag hade. Grejen var d att man fick trycka en extra gng p AV-knappen fr att den d skulle ta emot en s-video signal.
S kolla p TVn om det finns flera alternativ dr du har anslutit den. Vet inte hur relevant det r i ditt fall men det r min erfarenhet frn ett liknande problem.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!