2007-09-11, 20:53
Medlem
Jag har kopplat frn S-Videouttaget (och 3,5mm ljudutgngen) p datorn till Scartuttaget p TVn. Bilden blir Svartvit. Jag antar att TVn helt enkelt inte fattar signalen frn datorn som den ska. Hur fixar jag frg?

(Jag har hittat nt som heter "Frgmatchning" en bit in i Egenskaper fr bildskrm dr man kan lgga till Frgprofiler. r det dr jag ska gra nt eller?)
Citera
2007-09-11, 21:01
Medlem
Unicums avatar
Det kan vara s att TVn inte frstr att det r en s-video signal som den fr skickat till sig vilket kan leda till svartvitt. Det hnde iaf mig p en Sony tv som jag hade. Grejen var d att man fick trycka en extra gng p AV-knappen fr att den d skulle ta emot en s-video signal.

S kolla p TVn om det finns flera alternativ dr du har anslutit den. Vet inte hur relevant det r i ditt fall men det r min erfarenhet frn ett liknande problem.
Citera
2007-09-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicum
Det kan vara s att TVn inte frstr att det r en s-video signal som den fr skickat till sig vilket kan leda till svartvitt. Det hnde iaf mig p en Sony tv som jag hade. Grejen var d att man fick trycka en extra gng p AV-knappen fr att den d skulle ta emot en s-video signal.

S kolla p TVn om det finns flera alternativ dr du har anslutit den. Vet inte hur relevant det r i ditt fall men det r min erfarenhet frn ett liknande problem.

Naa. Funkar inte.
Citera
2007-09-11, 21:33
Medlem
kimdah2002s avatar
Detta mste vara en av de vanligaste frgorna hr p FB har du provat de frslag som alla kommit med i de andra trdarna ??
Citera
2007-09-11, 21:52
Medlem
TheStorytellers avatar
Jag har svarat - mycket utfrligt - p den hr frgan 3 eller 4 gnger.

edit: varsgod!

http://www.flashback.org/showpost.p...5&postcount=11

http://www.flashback.org/showpost.p...85&postcount=6
Citera
2007-09-11, 22:13
Medlem
Bra svarat, har suttit och pljt igenom lite trdar nu, men ditt svar sammanfattade allt det ganska bra.

Jag tror jag har hittat grafikkortet (VIA/S3G UniCrome Pro IGP) via enhetshanteraren nu, men hittar inte hur jag ska stlla om det. Hur gr jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in