2025-02-11, 19:34
Medlem
Swedehearts avatar
Du måste gå igenom immigration och checka om ditt bagage så det är nog för tajt om tid, speciellt om det skulle vara förseningar.

Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Jag kollar på ett flyg där jag reser från Helsingfors och ska till Albuquerque.
Trippen jag kollar på nu har en mellanlandning i Dallas.
Tiden mellan landning i Dallas och flyget vidare till Albuquerque är 1 h 30 min.
Räcker det med allt vad det innebär att ta sig in i USA?
Är rädd att tiden är för snäv.
Citera
2025-02-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedeheart
Du måste gå igenom immigration och checka om ditt bagage så det är nog för tajt om tid, speciellt om det skulle vara förseningar.

Tack för svar.
Vad rekommenderar du som minst tid att ha vid mellanlandning i US
3 timmar?
Citera
2025-02-11, 21:08
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Tack för svar.
3 timmar?
Saknar erfarenhet av byte i USA, men om du köper allt som en resa är det ganska standard att du bokas om vid förseningar och liknande. En intressant sak är när nästa flyg går. Om två timmar eller om två dagar?
Citera
2025-02-11, 22:30
Medlem
Swedehearts avatar
Citat:
Tack för svar.
3 timmar?
Svårt att säga då jag inte vet då jag inte flugit via Dallas någon gång, men som exempel så flög jag till Boston för några månader sen och planet var ca en timme försenat och det var många som skulle vidare som fick välja att antingen hinna med planet och lämna väskorna, eller vänta på väskorna och missa planet, vissa hade redan missat sina connections.
Så jag skulle nog säga att 3 timmar borde ge en tillräckligt med tid. Men som sagt så vet jag inget on Dallas och trycket på Immigration när man anländer. Boston kan vara superpackat, och då kan man få köa ett bra tag, ibland närmare en timme (jag har Moblie Passport så det är ingen kö).
Citera
2025-03-23, 11:10
Medlem
jag är medveten om att esta tillåter 90-dagars upphåll i usa.

antag att jag köper en bostad i usa.
kan maxtiden för en usa-vistelse förlängas till mer än 90-dagar ifall man förvärvar en bostad i usa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in