2007-09-11, 15:26
Medlem
Hotdangs avatar
--------------------------------------------------------------------------------

Asså enlit Swedish match så kan man inte få munhål,mag,tarm,urinblås,strup - cancer utan det enda som man direkt kan få är bukspottkörtelcancer tydligen.
I norge så var det 67% förhöjd risk för det om man snusa/körde tuggtobak(dom som studerades hade tydligen rökt en hel del tidigare + hållit på lääänge), men i sverige så är det ovanligt...

Vet ngn hur lång tid ungefär man måste hålla på för att få ngt skit av det?
Citera
2007-09-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotdang
--------------------------------------------------------------------------------

Vet ngn hur lång tid ungefär man måste hålla på för att få ngt skit av det?

det beror ju helt på människan i sig.
Citera
2007-09-11, 17:14
Medlem
Hotdangs avatar
jamenvafan ungefär, antagande att man kör slut på ca en halvdosa/dag är medellång, medelvikt osv? någon som vågar gissa?
Citera
2007-09-11, 18:15
Medlem
KurKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotdang
jamenvafan ungefär, antagande att man kör slut på ca en halvdosa/dag är medellång, medelvikt osv? någon som vågar gissa?

Rysk roulette.
Citera
2007-09-11, 18:41
Medlem
Går ju inte att säga hur lång tid det tar för dig innan du kan få en skada, helt individuellt .
Citera
2007-09-11, 19:15
Bannlyst
jag gissar att det tar exakt 54år.
Citera
2007-09-11, 20:46
Medlem
Hotdangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forhyrd
jag gissar att det tar exakt 54år.

Now you're talking!
Citera
2007-09-11, 20:46
Medlem
Claritys avatar
Bah, man ska ta alla dessa undersökningar om cancer med en nypa salt. Iprincip alla av dem är partiska...

Som sagt beror det helt på männsikan ifråga. En del röker hela sitt liv och blir 80+, medans
andra lever sunt och tar en joggintur varje dag bara för att få lungcancer eller en tumör och bli 45 år...

Läste i Illusterad vetenskap om en Amerikan som drack ett glas Whiskey och rökte en Cigarr varje dag.
Han var över 90 år och pigg som en lärka!

En vis man sade en gång "Jag bara går, hej svejs va"...
Citera
2007-09-11, 21:01
Medlem
Rofl ingen vet som folk redan sagt som rysk rolett ... mormor min exempel 91år rökt så länge hon kan minnas hon har inte fått cancer ännu
Citera
2007-09-12, 09:03
Medlem
knoxahs avatar
En dag. Give or take fem timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in