2007-09-14, 01:51
Medlem
Unicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil
Fungerar det inte att lägga till det i startobjekt under konton i systeminställningar? Eller menar du samtidigt som du startar iTunes? I så fall borde det ju gå att göra i automator eller i ett applescript.

Jodå det ligger bland de andra programmen i growlinställningarna.

Ett script är nog en bra idé för att få det att funka! Har dock inte hittat ngt eller orkat sätta mig in i hur det skulle kunna se ut. Däremot så hittade jag något som jag trodde skulle kunna bli en bra genväg istället för ett script något litet program som hette Do Something When.

Finns här: http://www.azarhi.com/Projects/DSW/

Då gick det rätt smidigt att få growltunes att starta samtidigt som Itunes dock av någon anledning så ville det inte fungera att avsluta programmen samtidigt. Det var lite mystiskt. Finns ju iof ett val i Growltunes "Quit both" som man kan använda. Fast det är ju ändå starten som är det viktiga.
Citera
2007-09-14, 01:56
Medlem
Unicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plågoande
Jag tycker också mycket om Growl. Håller med Unicum om att det är ett fint exempel på vilken hög kvalitet vissa Mac-program har.

Själv använder jag även ett tillägg som heter HardwareGrowler. Det ger notifieringar om anslutningar av externa hårddiskar, USB-minnen, Bluetooth, nätverk etc. Fungerar bäst som startobjekt.

Testade HardwareGrowler nu det var riktigt bra det också, tack för tipset och välkommen till FB!
Citera
2007-09-14, 10:14
Medlem
Sgt John Keels avatar
Annars finns ju omvägen att få growl notifications via iScrobbler (Last.fm-plugin), så slipper man Growltunes.

/Adrian
Citera
2007-09-14, 23:41
Medlem
dayweeds avatar
Installerade Growl och samtidigt GrowlSafari, men efter GrowlSafari-installationen så kan jag inte starta Safari. Alltså, det startas men ingen sida laddas och så kommer badbollen upp och så måste jag själv tvångsavsluta det.. Vad är fel måntro?
Citera
2007-09-28, 18:19
Medlem
kafkas avatar
Jag har lite problem med Adium och Growl. Har ställt in så jag ska få notifications när någon loggar in eller loggar ut, men det fungerar inte. Dock får jag notifications så fort någon skriver etc, vad kan man göra?
Citera
2008-05-02, 00:09
Medlem
Adde_87s avatar
Väcker en gammal tråd för en sak som jag undrat på länge nu.
Kör growl till bl.a adium och när jag klickar på en notification för att någon skrivit så hoppar konversationsrutan fram men markören i skrivfältet kommer ej fram, finns de något sätt att fixa detta? störande att först behöva klicka på notifikationen och sen skrivfältet
Citera
2008-05-02, 13:18
Medlem
Chanseys avatar
Nån som fått igång vlc+growl?
Citera
2008-08-05, 01:51
Medlem
j_runberts avatar
jag får inte growl att funka med adium. jag hör ett ljud när en kontakt loggar in, men ingen notification kommer upp i hörnet som jag har ställt in det. vad gör jag för fel?
Citera
2008-10-22, 22:22
Medlem
Eovyns avatar
även jag har problem med growl och adium. Vill ha ett visst utseende, bubbles. Men varje gång jag säger den och klickar på den visas det en annan...under tiden vissas ett annat utseend när någon loggar in. kan det bli ännu förvirrander???
Citera
2009-07-16, 19:05
Bannlyst
Återuppliva den här gamla godingen känns ju betydligt bättre än att skapa en ny.
Jag har ett litet problem, eller det är egentligen inget problem mer en funktion jag saknar.
Jag skulle vilja klistra growlrutor från vissa program, närmare bestämt Spotify och iTunes. Jag vill att dom klistras till nästa ruta kommer. Så att jag alltid kan se vilken låt som spelas.. Någon som vet om det går? Jag har försökt men förgäves.
Citera
2009-07-23, 21:50
Medlem
E.Westlings avatar
Ursäkta nybörjarfrågan, men hur gör jag för att growl ska fungera med andra program? Dvs, hur får jag det att funka med tillexempel spotify, safari, skype osv?
Citera
2009-07-23, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Westling
Ursäkta nybörjarfrågan, men hur gör jag för att growl ska fungera med andra program? Dvs, hur får jag det att funka med tillexempel spotify, safari, skype osv?
Spotify fungerar out of the box.
Safari kräver nog någon plugin och skype vet jag inte. Finns massa addons på deras sida..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in