2007-09-11, 10:55
Medlem
koljas avatar
Jag har en stor samling eböcker och dokument i mappar som är skapade från rar- och ziparkiv. Tyvärr är dessa samlade från olika ställen och i vissa av arkiven var filerna lagda direkt och i vissa i undermappar. Detta har gjort att jag efter upppackning har två olika typer av mappar

1: \mapp\filer

2: \mapp\mapp\filer

jag skulle vilja ha ett script/program går igenom alla mapparna och flyttar filer så att alla mappar såg ut som alternativ ett ( \mapp\filer). Det känns som det borde vara ganska simpelt t.ex. med ett dos script eller med någon typ av file manager. Har letat runt som en hel del i olika file managers utan resutat varör jag vänder mig till er. Vet någon av er ett program eler script som skulle kunna fixa detta?

Stort tack på förhand
Citera
2007-09-11, 22:04
Medlem
TheStorytellers avatar
Klipp ut, backa, klistra in? Så gör iallafall jag.

edit: jo jag VET att det är ett script du söker, men det känns som att det skulle bli mer omständigt, trots allt.
Citera
2007-09-11, 23:47
Medlem
koljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Klipp ut, backa, klistra in? Så gör iallafall jag.

edit: jo jag VET att det är ett script du söker, men det känns som att det skulle bli mer omständigt, trots allt.
Vad säger man? Tack för tipset?

Jag övervägde självklart detta och kom fram till att det var för omständligt. Eftersom jag haft detta problem tidigare och sannolikt kommer ha det i framtiden skulle jag gärna ha en mer långsiktig lösning.

Finns andra uppslag?
Citera
2007-09-12, 00:45
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolja
Eftersom jag haft detta problem tidigare och sannolikt kommer ha det i framtiden skulle jag gärna ha en mer långsiktig lösning.

Finns andra uppslag?

Sluta att packa upp filerna till andra mappar än den du vill spara dom i.

Relativt enkelt.
Citera
2007-09-12, 01:05
Medlem
Dehstas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Sluta att packa upp filerna till andra mappar än den du vill spara dom i.

Relativt enkelt.

Ellerspara i en annan mapp o döp om alla porrbilder på en gång.

Du vet att om du markerar alla filer i en mapp/högerklicka på en, byt namn/ändra en bokstav eller siffra i namnet. Så ändras alla filer.

Skämtade om porrbilder, men om du har liknande problem...

Edit: om det inte är systemfiler eller aktiva.
Citera
2007-09-12, 02:55
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag har ett förslag, som kan vara ett alternativ till att flytta e-böcker och dokument.

Ladda ner och installera det lilla (ett par Mb bara) programmet Copernic. Efter det så behöver du aldrig bry dig om var dina dokument och e-böcker hamnar på hårddisken.

Det enda du gör när du ska ha tag på något är att skriva in ett nyckelord i dokumentet eller e-boken så dyker det upp i resultatrutan. Det sker on-the-fly. Programmet indexerar även dina mp3: or, pdf:er, filmer m.m. Givetvis helt utan spyware och skit.

Jag klarar mig inte utan detta program idag och behöver aldrig bry mig om hur många underkataloger eller ens var ett dokument hamnar.

http://www.copernic.com/en/products/...rch/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in