2007-09-12, 18:44
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Har nog strax under 4 siffirigt på vinylfronten. Är väldigt petig när det gäller att köpa nya plattor nu för tiden. Sista riktiga köpet blev en gammal testpress från ebay med ett band som jag är fanatisk samlare av.

Snacka inte skit om LLN, jag gillar skit inspelat på en gammal bandare av mer eller mindre psykotiska fransmän

Hehe, ja dom har väl sina stunder, men att betala 7000 pistoler för en Mütilation-skiva fattar jag verkligen inte. Såå bra är det inte.
Vad är det för band du samlar så fanatiskt på?
Citera
2007-09-12, 18:52
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Hehe, ja dom har väl sina stunder, men att betala 7000 pistoler för en Mütilation-skiva fattar jag verkligen inte. Såå bra är det inte.
Vad är det för band du samlar så fanatiskt på?

Faktum är att jag inte fysiskt äger nått från LLN och skulle inte orka lägga ner varken tid eller pengar på att jaga rätt på skiten, det är tillräckligt krångligt att leta upp allt på mp3.

Samlar på Rupture.
Citera
2007-09-12, 19:00
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Faktum är att jag inte fysiskt äger nått från LLN och skulle inte orka lägga ner varken tid eller pengar på att jaga rätt på skiten, det är tillräckligt krångligt att leta upp allt på mp3.

Samlar på Rupture.

Tycker du? Jag stöter titt som tätt på någon på DC som har tammefan allt och lite till med LLN.
Om du vill kan du få köpa din första fysiska skiva då, har en med Vlad Tepes jag aldrig lyssnar på, hehe.

Rupture, hmm. Är det ett punkband?
Citera
2007-09-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freakyweige
Jag köper inte bara CDs och vinyler i mängder, jag köper också sunkiga demokassetter som trycktes i 88 ex av någon jävel i Ukraina på 90-talet. Jag köper nästan aldrig något från större bolag, men det är mest för att de aldrig har musik som jag gillar.
Samma här, ligger väl på ca 8-900 cd/lp/ep/kassett/blandade mysko format/musik-dvd totalt. Mest cd då den mesta musiken finns lätt tillgänglig på sån, och cdon har länge haft skitmycket skitbra hårdrock billigt (80talsthrash framför allt). Såklart har man gjort några onödiga köp men övergripande har jag en svinbra samling. Nöjd blir man aldrig, det finns så mycket bra musik. Synd bara att man inte har tid och resurser för allt!

En extra bonus är också att man har kvar musiken och allt annat även om datorn t ex brinner litegrann (vilket min gjorde för ca två veckor sen så i väntan på en ny har jag vinylafton varje kväll, oh yeah)

Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Köper CD och Vinyl, tycker det känns "äckligt" att inte finansiellt stödja en artist eller ett skivbolag som jag uppskattar.

Visst, sedan är samlar-aspekten också viktig. Är det inte fruktansvärt tråkigt att enbart ha en digital samling ?
Håller med, musik ska inte göras för pengar men det är fanimig inte gratis att spela in/repa/köpa och underhålla utrustning/hyra replokal/släppa skivor etc ändå. Folk som slavar för att få fram saker som jag uppskattar ska ha nånting tillbaka, i de absolut flesta fall går det raka vägen in i nästa platta/en annan av samma bolag ändå om man inte lyssnar på listpop.

Jag kan sätta en femtilapp på att de stora bolagen förlorar på mp3-kulturen som finns idag medan de mindre går fan så mycket bättre (eller åtminstone så finns det fler). Det är lättare att hitta nya saker man gillar än förut och folk som inte är av britney spears-slag köper hyfsat ofta också, vilket leder till mer av samma sort. En positiv kedjereaktion. Baksidan är att man överöses med mycket mer skit också, men den behöver man ju inte lyssna på som tur är.
Citera
2007-09-12, 19:45
Medlem
Herr_Oins avatar
Jag köper faktiskt också CD-skivor om det är en artist jag VERKLIGEN tycker om. Resten laddar jag ner.
Citera
2007-09-12, 20:09
Medlem
Phantom_103s avatar
Jag försöker köpa så mycket CD som möjligt men jag är en fattig student så blir tajt med pengar. Köper mer LP än CD också pga att man får bättre känsla av det. Bara jag som känner detta?
Citera
2007-09-12, 20:20
Medlem
Nemesis1s avatar
CD skivor köper jag lite allt som oftast, jag skulle aldrig kunna tänka mig att säga "jag har alla deras album" om ett band då det igentligen betyder "jag har laddat ner alla deras album"...

Ljudfiler på datorn är dock inget jag skulle vilja betala för... Nä, för 1:or och 0:or på min dator så kan jag tänka mig att betala med 1:or och 0:or genom att skriva "tack" eller något sånt... =)
Citera
2007-09-12, 20:22
Medlem
TheRockerss avatar
Jag köper fortfarande cd skivor, älskar att samla på dom! Har omkring 600 st i samlingen nu
Citera
2007-09-12, 20:33
Medlem
Uttersvamps avatar
Köper alldeles för mycket cd-skivor, skulle tro att jag snittar 30-40 st per år. Samtidigt lever jag på csn.
Citera
2007-09-12, 20:40
Medlem
wzbzs avatar
Köper rätt mycket skivor. Främsta anledningen är att jag aldrig orkar lyssna på låtarna jag laddar ner. Om man laddar ner en hel skiva med ett band lyssnar man kanske på första låten "njaaa, var inte så jättebra", sen är det nog. Har man skivan lyssnar man iaf igenom alla låtar några gånger.

Är lite ironiskt.. köper skivor för att jag är lat. Visst laddar jag ner rätt mycket, men köper isåfall alltid skivan senare om jag gillar det jag hör.
Citera
2007-09-13, 08:53
Medlem
bestofs avatar
Börjat köpa mkt skivor. Tycker det är kul att ha klassikerna och sånt. Kul att jag har fått tag på lite underground skit också.. jag har väl en 70 skivor och jag började köpa för kanske ett år sedan. hade såklart lite skivor innan också. kan tillägga att jag köper mest begagnat, annars blir det för dyrt. Vi har en bra skivaffär här i lund som söljer nästan bara beg. skivor.
Citera
2007-09-13, 08:58
Medlem
dahfinns avatar
Köper en hel del skivor/musik dvdr..
tycker de känns värt att köpa skivor där man får lite för pengarna, snygga fodral, mycket information om bandet i den lilla boken som oftast ligger i, lyrics o sånt. en skiva med bara en bild på framsidan o en skiva i fodralet skulle ja aldrig köpa. då kan ja lika gärna ladda hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in