Citat:
Ursprungligen postat av
hvita.nhegrer
Håller med, alla olika utgåvor och pressningar av ett album låter olika, och detta gäller både CD och vinyl. Så det går inte att generalisera och säga att vinyl eller CD alltid är det bästa alternativet, det varierar ju.
Vad tycker du om HDTracks? Kassett? Reel To Reel?
Ojojoj. Det här är komplicerat. Jag har inte testat så många olika format egentligen. Tror det nästan behövs en tråd om det här. Orkar du?
Man kan ju inte ens säga att ett visst format är bra, rakt av, eftersom det beror på i vilken Anläggning/stereo osv. man lyssnar på. Puh...
Bara att utreda exakt vilken utgåva man ska ha av
Dismember - Like An Everflowing Stream kan ju vara ett projekt som pågår i åratal. Tydligen. Sen slarvar ju
p̸̗̈́o̵̞͂s̴̜̈́t̷̯͂n̸̘͝õ̵̖r̶̭̊d̶̥̚ bort
EXAKT RÄTT UTGÅVA som skickats från Holland. Redan i slutet av september. Så klart!
Dismember - Like An Everflowing Stream (1991)
https://www.youtube.com/watch?v=DMto1XuiQTM
... otroligt mycket bättre än Entombeds tidiga grejer, så klart.
HDTracks - aldrig testat, kände inte ens till det.
Kassett - tycker det verkligen suger generellt. Blandband i bergsprängare är kanon!
Reel To Reel - har bara kört inspelat på rullband. Har två Tandberg-rullbandare som ska utvärderas strax. Men jag tror jag ska ha en till gitarr mest bara. Får se.
Vad tycker du om Ediphone och vaxrullar?
https://duckduckgo.com/?q=ediphone&iar=images&iax=images&ia=images
https://www.youtube.com/watch?v=5doW6AIS-d4&t=91s
(hittade det här i ett mail med subject:
"Nytt #rödalinjen-rekord i Vintage-ljud?" (ungefär iaf.))
https://www.discogs.com/search/?q=&format_exact=Cylinder&type=all