2011-12-06, 17:31
Medlem
Fickludds avatar
Senast jag köpte musik på cd var ca 15 år sedan. Pirat i Kina för någon krona per styck. Sedan dess han jag köpt några dvd men jag lär knappast köpa några fler.
Citera
2011-12-06, 17:41
Medlem
Jag köper fortfarande DVD. Men endast filmer jag sett, tycker är bra och hör hemma o bokhyllan. O aldrig till några större priser. Köper även barnfilmer på DVD, och faktiskt en del VHS'er fortfarande. Har en gammal kombinerad VHS/DVD spelaresom barnen brukar titta på film på. O jag tycker inte kvaliten på gamla disneyklassiker skiljer sig så nämnvärt mellan DVD o VHS. Sen hittar man även en massa gamla pärlor på VHS, som jag inte hittat på DVD, såsom Trolltider, BikerMice, DinoRiders etc.

CD-skivor har jag däremot inte köpt på många år.
Citera
2011-12-08, 00:51
Medlem
Cd skivor, nej.
Dvd, köper för många...
Citera
2011-12-08, 07:02
Medlem
epost72s avatar
CD-skivor köper jag inte.
DVD köper jag fortfarande och lär fortsätta göra ett tag till även om jag laddar ned en del.
Citera
2011-12-08, 13:36
Medlem
Parkers avatar
Jag köper fortfarande CD-skivor (även om jag på grund av bristande ekonomiska muskler inte gjort det på ett tag), trots att jag nästan uteslutande lyssnar på Spotify. Jag vill ha fysiska album eftersom jag satsar på att få till en ordentlig samling. Jag har för tillfället drygt 900 skivor och närmsta målet är såklart 1000 stycken.

Jag stör mig en del på att jag blivit så bekväm att jag klickar mig fram på Spotify istället för att peta in album i stereon, men en av fördelarna med Spotify (och musik via dator rent generellt) är det smidiga bytet från artist till artist. Vill jag hoppa mellan artister blir det en massa fipplande med album fram och tillbaka om jag väljer den fysiska varianten. Med datorns hjälp krävs det minimal ansträngning.

En variant är CD-växlare, vilket jag har. Den tar dessvärre bara 25 skivor och jag vill kunna stuva in betydligt fler plattor, minst 300 eller så. I dagens musikklimat undrar jag om det överhuvudtaget tillverkas växlare.
Citera
2011-12-08, 21:39
Medlem
Doktor.Hong.Kongs avatar
Spotify, men om jag gillar en artist så brukar jag köpa skivan.
Citera
2011-12-08, 21:52
Medlem
Nabokis avatar
Jag tror det handlar mycket om hur man ser på musik, lyssnar man på annan musik än den som spelas på radion är det vanligare att man verkligen uppskattar den, jag kan lätt tänka mig köpa en skiva med Burzum just för att stödja honom ekonomiskt och visa att jag uppskattar musiken. Jag har svårare att tänka mig någon köpa en lady gaga skiva för att man gillar musiken, radiomusiken har inga hängivna fans utan bara människor som lyssnar på det som spelas för att resten av världen gör det. Jag köper ovanliga skivor, de med musik som inte finns på spotify
Citera
2011-12-08, 22:32
Medlem
Noetlovskijs avatar
Ämnen sammanfogade.

/Mod
Citera
2011-12-08, 22:57
Medlem
Neubautens avatar
Jag har nog aldrig köpt skivor i syftet att stödja en artist (eller jo det gör jag vl) men främst att jag vill vara del av en fantastisk kultur. Älskar samlandet och att kunna bläddra bland skivor och lyssna på dem i bästa kvalité.

Känns inte som spotify-generationen diskuterar skivor på samma seriösa nivå. Det är bara playlists. MIXTAPES FTW

Annars är det väl mest vinyl som gäller.
Senast redigerad av Neubauten 2011-12-08 kl. 23:09.
Citera
2011-12-08, 23:29
Medlem
Geomeisters avatar
Köpte Jeff Beck Groups "Truth" senast idag. Den smakar fint! Härligt mer bonusmaterial också!
Citera
2011-12-09, 09:47
Medlem
MrSCJs avatar
Jag går kontinuerligt till Bengans och införskaffar mig skivor! Tycker inte det är samma sak att ha låtarna på MP3 och på datorn som på CD!
Citera
2011-12-09, 13:51
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Hade inte CD-skivor, och vinylskivor med för den delen, varit så förbannat dyrt i butik, hade jag garanterat köpt mer än vad jag gör. Min favoritmusik äger jag gärna på CD/LP, så den är jag i alla fall beredd att betala för. Annars blir det mycket Spotify och nedladdat.

Jag tycker inte att skivor är så dyrt om man vet vart man skall köpa. 100 - 140 sek tycker inte jag är speciellt farligt för en skiva. är som 3 paket cigg. eller 3 bärs på krogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in