2007-09-10, 14:14
Medlem
Vad är det som påverkar att Thumbnails laddas sakta? Jag har snabbt bredband och sedan vet jag att sidorna funkar till fullo. Installerade Microsoft VM för ett tag sedan + JAVA. Kan det ha med saken att göra?
Citera
2007-09-10, 15:13
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Vad är det som påverkar att Thumbnails laddas sakta? Jag har snabbt bredband och sedan vet jag att sidorna funkar till fullo. Installerade Microsoft VM för ett tag sedan + JAVA. Kan det ha med saken att göra?
Skulle kunna ha.. Åtminstone Java, om programmet/tillägget är igång (java-ikonen i meddelandefältet - nere vid klockan).

Men är du å andra sidan helt säker på att tumnaglarna är just tumnaglar, och inte bara krympta fullskalebilder? Högerklicka på en förmodad tumnagel, välj Visa bild och kolla så att filstorleken inte överstiger 5-13 kB..
Citera
2007-09-10, 15:16
Medlem
Det är riktiga Thumbnails, Java programmet visas inte nere vid klockan. Tycker till och med att de går segt att skriva inlägg trots att CPU och ramminne + internet-hastighet funkar som det ska. Vilka tillägg krävs för att forum och andra internet sidor ska fungera till fullo? Jag har Macromedia Shockwave och Flash Player
Citera
2007-09-10, 15:22
Medlem
d00rkeys avatar
Det bör definitivt räcka med Shochwave och Flash.. Fast å andra sidan. Den där Gymgrossisten-reklamen som finns (fanns för min del) lite överallt på Flashback sög hästk-k i mina ögon. Den sänkte hela systemet och allt blev ooootroooligt segt.. Ända tills jag installerade tillägget Flashblock (till FF alltså).. Ett litet tips.

Edit: Länkning.
Citera
2007-09-10, 15:55
Medlem
Jag använder IE7/Pro och vill fortsätta med det, de känns som att internet inte flyter ihop
Citera
2007-09-10, 16:02
Medlem
d00rkeys avatar
Ok. Men kolla om det inte finns några AdBlocker-tillägg att ladda ner till IE.. För min del, med en rätt gammal ångmaskin med remdrift, så var detta ett måste. Bara här på Flashback kunde jag inte göra något alls så länge Gymgrossisten fick ligga kvar och "pumpa"..
Citera
2007-09-10, 16:05
Medlem
Tack för att du sa det, dom visas långsamt! Vilket plugin behövs?
Citera
2007-09-10, 16:07
Medlem
d00rkeys avatar
Ingen aning alls när det gäller IE.. Det var hur länge sen som helst jag körde M$-browser..

Fast du bör ju kunna söka på "block ads internet explorer" eller något liknande.

Edit: eller möjligen bara på extensions och "internet explorer"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in