2007-09-13, 22:52
Medlem
><((((>s avatar
det lr ju vara nn packning dr ocks som spkar. det kan inte finnas mer n typ max 3 packningar i en toa s kolla upp vilken det r och byt, kanske skulle kunna vara nn spricka i porslinet men det borde du sett i sna fall.
Citera
2007-09-13, 23:55
Medlem
r det nn av er som har en gustavsberg med halvmneformade knappar s r det ett konstruktionsfel och man fr en helt ny spolanordning gratis p posten om man ringer gustavsberg... Inget kvitto eller nnting behvs.
Citera
2007-09-14, 10:54
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Jag har ocks problem med min toalett. Nr jag spolar s sprutar det ut vatten i springan mellan sjlva "locket" ovanp toalettstolen och toalettstolen. Jag har fixat det med att dra t kranen p sidan av toan (Balofixen?), men nu tar det istllet en evighet fr vattenbehllaren att fyllas.
Vad kan jag gra fr att fixa det? (Frstod ngon vad jag menade?)

Om det lcker mellan stolen och cisternen (tanken) s r det cisternpackningen som gett med sig och lcker det vid cisternlocket s r det bara att byta stopnoise. En vit plastbit som ser ut som en kazoo.
Citera
2007-09-14, 21:31
Medlem
otec_sates avatar
Hr finns lite filmer med alla mjliga problem och instruktioner till felskning. Vet inte om de bara "funkar" till Gustavsbergstoaletter men det borde "funka" till de flesta, mer eller mindre.

http://www.gustavsberg.se/filmer.asp
Citera
2007-09-15, 00:08
Medlem
ettens avatar
Nr jag sommar jobbade som fastighetssktare fr mnga mnga r sedan.
S var det alltid den packningen ni skriver om, som sitter lngst ner som var trasig. Men jag kommer inte ihg om man var tvungen att stnga av vattnet..
Gustavsberg var toaletterna iaf...
Citera
2011-09-26, 23:32
Medlem
litvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Jag har ocks problem med min toalett. Nr jag spolar s sprutar det ut vatten i springan mellan sjlva "locket" ovanp toalettstolen och toalettstolen. Jag har fixat det med att dra t kranen p sidan av toan (Balofixen?), men nu tar det istllet en evighet fr vattenbehllaren att fyllas.
Vad kan jag gra fr att fixa det? (Frstod ngon vad jag menade?)

har samma problem, med IDO, hur man fr bort locket?

http://www.idolayouts.se/th/bilder/ido.jpg
Citera
2011-09-27, 01:46
Bannlyst
Skruva bort "knoppen" och sedan plastmuttern som hller fast locket...
Citera
2012-08-09, 18:08
Medlem
Chronicals avatar
Hakar p, har en IDO som fortstter fylla p vatten. Flottren hnger inte med upp. Den r som en plastmugg fast vnd upponer. Den hnger inte med upp fast vattnet stiger. Den krvar inte nr man testar "manuellt"

Det mste ju vara en luftbubbla i den fr att den ska lyfta, men i vrigt fattar jag inte vad som inte funkar
Citera
2012-08-09, 18:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kollat s det r luft i koppen?
Kollat om koppen spruckit s luften lcker ut?
Ser lnkage, armar och sn skit bra ut s inget r krkt, lossnat eller sprucket?
Citera
2012-08-09, 18:53
Medlem
Chronicals avatar
Testat att montera koppen bde med och utan vatten i cisternen. Tog ven loss den och testade att den inte lcker luft. Alla armar och stag lper ltt.

Allt lper rtt fint, men med vatten som fylls p s stannar koppen nere. Man kan hjlpa den lite s lyfter den, men spolar man s sjunker koppen lngt ner och orkar inte upp med vattnets hjlp.

Den hr muggen r iaf frn 2000 talet, och allt ser frscht ut under locket.
Citera
2014-03-08, 05:42
Medlem
AKMs avatar
En frga angende rinnande toaletter. Kan man bli betalningsskyldig fr det vatten som runnit bort fr att toastolen inte hller ttt? Har hyresvrden koll p hur mycket vatten varje lgenhet gr av med, eller har han bara koll p hur mycket varje hus gr av med?

Ska anmla felet till min hyresvrd, och r lite orolig fr att jag kan bli betalningsskyldig. Nn som vet hur det ligger till?
Citera
2014-03-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKM
En frga angende rinnande toaletter. Kan man bli betalningsskyldig fr det vatten som runnit bort fr att toastolen inte hller ttt? Har hyresvrden koll p hur mycket vatten varje lgenhet gr av med, eller har han bara koll p hur mycket varje hus gr av med?

Ska anmla felet till min hyresvrd, och r lite orolig fr att jag kan bli betalningsskyldig. Nn som vet hur det ligger till?

jag tror inte du behver vara orolig eftersom det r kallvattnet, dr finns modernare hus som har mtare p varmvattnet

Med vnlig hlsning
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in