Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-13, 22:52
Medlem
><((((°>s avatar
det lär ju vara nån packning där också som spökar. det kan inte finnas mer än typ max 3 packningar i en toa så kolla upp vilken det är och byt, kanske skulle kunna vara nån spricka i porslinet men det borde du sett i såna fall.
Citera
2007-09-13, 23:55
Medlem
Är det nån av er som har en gustavsberg med halvmåneformade knappar så är det ett konstruktionsfel och man får en helt ny spolanordning gratis på posten om man ringer gustavsberg... Inget kvitto eller nånting behövs.
Citera
2007-09-14, 10:54
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Jag har också problem med min toalett. När jag spolar så sprutar det ut vatten i springan mellan själva "locket" ovanpå toalettstolen och toalettstolen. Jag har fixat det med att dra åt kranen på sidan av toan (Balofixen?), men nu tar det istället en evighet för vattenbehållaren att fyllas.
Vad kan jag göra för att fixa det? (Förstod någon vad jag menade?)

Om det läcker mellan stolen och cisternen (tanken) så är det cisternpackningen som gett med sig och läcker det vid cisternlocket så är det bara att byta stopnoise. En vit plastbit som ser ut som en kazoo.
Citera
2007-09-14, 21:31
Medlem
otec_sates avatar
Här finns lite filmer med alla möjliga problem och instruktioner till felsökning. Vet inte om de bara "funkar" till Gustavsbergstoaletter men det borde "funka" till de flesta, mer eller mindre.

http://www.gustavsberg.se/filmer.asp
Citera
2007-09-15, 00:08
Medlem
ettens avatar
När jag sommar jobbade som fastighetsskötare för många många år sedan.
Så var det alltid den packningen ni skriver om, som sitter längst ner som var trasig. Men jag kommer inte ihåg om man var tvungen att stänga av vattnet..
Gustavsberg var toaletterna iaf...
Citera
2011-09-26, 23:32
Medlem
litvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Jag har också problem med min toalett. När jag spolar så sprutar det ut vatten i springan mellan själva "locket" ovanpå toalettstolen och toalettstolen. Jag har fixat det med att dra åt kranen på sidan av toan (Balofixen?), men nu tar det istället en evighet för vattenbehållaren att fyllas.
Vad kan jag göra för att fixa det? (Förstod någon vad jag menade?)

har samma problem, med IDO, hur man får bort locket?

http://www.idolayouts.se/th/bilder/ido.jpg
Citera
2011-09-27, 01:46
Bannlyst
Skruva bort "knoppen" och sedan plastmuttern som håller fast locket...
Citera
2012-08-09, 18:08
Medlem
Chronicals avatar
Hakar på, har en IDO som fortsätter fylla på vatten. Flottören hänger inte med upp. Den är som en plastmugg fast vänd upponer. Den hänger inte med upp fast vattnet stiger. Den kärvar inte när man testar "manuellt"

Det måste ju vara en luftbubbla i den för att den ska lyfta, men i övrigt fattar jag inte vad som inte funkar
Citera
2012-08-09, 18:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kollat så det är luft i koppen?
Kollat om koppen spruckit så luften läcker ut?
Ser länkage, armar och sån skit bra ut så inget är krökt, lossnat eller sprucket?
Citera
2012-08-09, 18:53
Medlem
Chronicals avatar
Testat att montera koppen både med och utan vatten i cisternen. Tog även loss den och testade att den inte läcker luft. Alla armar och stag löper lätt.

Allt löper rätt fint, men med vatten som fylls på så stannar koppen nere. Man kan hjälpa den lite så lyfter den, men spolar man så sjunker koppen långt ner och orkar inte upp med vattnets hjälp.

Den här muggen är iaf från 2000 talet, och allt ser fräscht ut under locket.
Citera
2014-03-08, 05:42
Medlem
AKMs avatar
En fråga angående rinnande toaletter. Kan man bli betalningsskyldig för det vatten som runnit bort för att toastolen inte håller tätt? Har hyresvärden koll på hur mycket vatten varje lägenhet gör av med, eller har han bara koll på hur mycket varje hus gör av med?

Ska anmäla felet till min hyresvärd, och är lite orolig för att jag kan bli betalningsskyldig. Nån som vet hur det ligger till?
Citera
2014-03-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKM
En fråga angående rinnande toaletter. Kan man bli betalningsskyldig för det vatten som runnit bort för att toastolen inte håller tätt? Har hyresvärden koll på hur mycket vatten varje lägenhet gör av med, eller har han bara koll på hur mycket varje hus gör av med?

Ska anmäla felet till min hyresvärd, och är lite orolig för att jag kan bli betalningsskyldig. Nån som vet hur det ligger till?

jag tror inte du behöver vara orolig eftersom det är kallvattnet, där finns modernare hus som har mätare på varmvattnet

Med vänlig hälsning
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in