Skruva av locket på toaletten och lyft upp flotören(den stora 'plastbehållaren' i toaletten, det är den som i vanliga fall ska flyta upp till rätt nivå så toaletten får reda på att den är tillräckligt fylld med vatten) Den kärvade hos mig och jag "fipplade" med den en stund och vips så fungerade den som vanligt...
Skruva av locket på toaletten och lyft upp flotören(den stora 'plastbehållaren' i toaletten, det är den som i vanliga fall ska flyta upp till rätt nivå så toaletten får reda på att den är tillräckligt fylld med vatten) Den kärvade hos mig och jag "fipplade" med den en stund och vips så fungerade den som vanligt...
Rinnande toalett brukar väl kunna orsakas av två vanliga fel: antingen så är flottören feljusterad eller trasig, vilket medför att överskottsvattnet rinner ner i toaletten via ett överfyllnadsskydd, eller så är packningen i botten på spolmekanismen trasig eller dåligt fastsatt.
Nu när vi ändå är inne på detta ämne tänkte jag passa på och fråga.
Jag har en toa som har samma problem. Men det bero på att jag försökt få upp locket där knappen sitter en gång i tiden. Detta lyckades jag inte med och som påföljd så har knappen börjat fastna i nedtryck läge vid spolning vilket ger samma problem dvs att den står och rinner över. Med litet tryck på knappen så faller den upp och problemet försvinner för stunden.
Det enda jag igentligen behöver göra är att få upp locket men jag har fan inte lyckats och i frusturation så har jag gett upp. Märket är IDO och den är säkert ett par år gammal.
Jag har också problem med min toalett. När jag spolar så sprutar det ut vatten i springan mellan själva "locket" ovanpå toalettstolen och toalettstolen. Jag har fixat det med att dra åt kranen på sidan av toan (Balofixen?), men nu tar det istället en evighet för vattenbehållaren att fyllas.
Vad kan jag göra för att fixa det? (Förstod någon vad jag menade?)