Skruva av locket p toaletten och lyft upp flotren(den stora 'plastbehllaren' i toaletten, det r den som i vanliga fall ska flyta upp till rtt niv s toaletten fr reda p att den r tillrckligt fylld med vatten) Den krvade hos mig och jag "fipplade" med den en stund och vips s fungerade den som vanligt...
Skruva av locket p toaletten och lyft upp flotren(den stora 'plastbehllaren' i toaletten, det r den som i vanliga fall ska flyta upp till rtt niv s toaletten fr reda p att den r tillrckligt fylld med vatten) Den krvade hos mig och jag "fipplade" med den en stund och vips s fungerade den som vanligt...
Rinnande toalett brukar vl kunna orsakas av tv vanliga fel: antingen s r flottren feljusterad eller trasig, vilket medfr att verskottsvattnet rinner ner i toaletten via ett verfyllnadsskydd, eller s r packningen i botten p spolmekanismen trasig eller dligt fastsatt.
Nu nr vi nd r inne p detta mne tnkte jag passa p och frga.
Jag har en toa som har samma problem. Men det bero p att jag frskt f upp locket dr knappen sitter en gng i tiden. Detta lyckades jag inte med och som pfljd s har knappen brjat fastna i nedtryck lge vid spolning vilket ger samma problem dvs att den str och rinner ver. Med litet tryck p knappen s faller den upp och problemet frsvinner fr stunden.
Det enda jag igentligen behver gra r att f upp locket men jag har fan inte lyckats och i frusturation s har jag gett upp. Mrket r IDO och den r skert ett par r gammal.
Jag har ocks problem med min toalett. Nr jag spolar s sprutar det ut vatten i springan mellan sjlva "locket" ovanp toalettstolen och toalettstolen. Jag har fixat det med att dra t kranen p sidan av toan (Balofixen?), men nu tar det istllet en evighet fr vattenbehllaren att fyllas.
Vad kan jag gra fr att fixa det? (Frstod ngon vad jag menade?)
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!