2007-09-09, 14:12
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Är Canon Powershot S5i, 8 Mpixel & 12x zoom något att lägga ut pengar på?
På pappret får man ju ganska mycket jämfört med en systemkamera men hur är den optiska kvalitén?
Citera
2007-09-09, 16:49
Medlem
kokarorinons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
På pappret får man ju ganska mycket jämfört med en systemkamera men hur är den optiska kvalitén?

sitter själv på samma fråga, läste på en sida att en kund var inte alls nöjd med den för bilderna blev grötiga vid minsta lilla zoom. Försöker klura ut vilken kamera jag ska köpa och är helt vilse.. smärtgränsen är max 5000kr.
Citera
2007-09-09, 23:25
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokarorinon
sitter själv på samma fråga, läste på en sida att en kund var inte alls nöjd med den för bilderna blev grötiga vid minsta lilla zoom. Försöker klura ut vilken kamera jag ska köpa och är helt vilse.. smärtgränsen är max 5000kr.

Då bör man avvakta tills man hör berömmande ord om någon liknade modell. Min Cannon IXUS400 är bra men jag vill ha mer zoom och mer pixel. Kanske får man nöja sig med 4X eller köpa en systemkamera som blir mycket dyrare om det ska var kvalité på gluggarna.
Citera
2007-09-09, 23:25
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokarorinon

Då bör man avvakta tills man hör berömmande ord om någon liknade modell. Min Cannon IXUS400 är bra men jag vill ha mer zoom och mer pixel. Kanske får man nöja sig med 4X eller köpa en systemkamera som blir mycket dyrare om det ska var kvalité på gluggarna.
Citera
2007-09-09, 23:40
Medlem
punks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Den får man på köpet.http://www.dpreview.com/gallery/canons5is_samples

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=s5is
Citera
2007-09-11, 15:23
Medlem
Paijters avatar
Med en kamera uppskattar jag Raw. Det finns i systemare och rysshack till S3 IS. Dock inte S5 iS.
Citera
2007-09-11, 16:29
Medlem
kokarorinons avatar
beställde en s5 is igår genom jobbet, den blir säkert bra

känner att jag inte behöver en systemkamera utan en kompakt duger, får hoppas att det är bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in