Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-04-26, 20:18
  #25
Medlem
Men du måste ju kolla verkligen så att du har dem senaste drivrutinerna annars kommer det aldrig fungera. Ibland så måste man installera compiz config settingsmaner. Då fungerar det men glöm inte drivrutinerna
Citera
2010-04-30, 00:07
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindelharpan
Men du måste ju kolla verkligen så att du har dem senaste drivrutinerna annars kommer det aldrig fungera. Ibland så måste man installera compiz config settingsmaner. Då fungerar det men glöm inte drivrutinerna

Ja fast problemet är att man inte laddar ner drivrutinerna direkt utan man kör genom virtualbox, och då går det inte att aktivera effekterna. Har fått ner compiz och installerat det men när jag kryssar i saker så som kuben eller eld så blir dom inte aktiverade.
Citera
2010-05-18, 14:15
  #27
Medlem
SixthSenses avatar
bump

`Same issue.
Citera
2010-05-18, 14:25
  #28
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixthSense
bump

`Same issue.

same issue as who?
Finns ju ett par personer som har skrivit i tråden.

Men har du installerat drivrutinerna för ditt grafikkort (har du Nvidia eller ett ATI-kort så måste du installera dom proprioritära drivrutinerna i System -> Administration Hårdvarudrivrutiner)
Citera
2010-07-30, 17:51
  #29
Medlem
vattenpipskamelens avatar
ja kan inte ladda ner mina drivrutiner och ja kör via vmware....det står no propetary drivers are in use in your system....och då kan ja inte få igång skrivbordeffekter..
Citera
2010-07-30, 18:20
  #30
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spartanglidarn
Ja fast problemet är att man inte laddar ner drivrutinerna direkt utan man kör genom virtualbox, och då går det inte att aktivera effekterna. Har fått ner compiz och installerat det men när jag kryssar i saker så som kuben eller eld så blir dom inte aktiverade.

Virtualbox stödjer inte grafikkortsacceleration. Installera på riktigt så fungerar det.
Citera
2010-07-30, 19:52
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Virtualbox stödjer inte grafikkortsacceleration. Installera på riktigt så fungerar det.

Jag har inga problem alls med kuben/wobble windows i virtualbox (win7 som host)...
Får ~7000 frames in 5.0 seconds i virtualbox med glxgears...
Citera
2010-07-30, 21:39
  #32
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Virtualbox stödjer inte grafikkortsacceleration. Installera på riktigt så fungerar det.

Det gör numera det i och med 3.x tror jag. Eller var det Direct3D? Testa i alla fall att installera VirtualBox guest additions.

I regel när man kör på riktiga ATI kort så brukar de officiella drivrutinerna vara gamla och inte fungera med senaste kärnan/xorg/disten och de öppna drivrutinerna har så dålig prestanda att det inte ens är värt att fungera. Vill man ha smärtfritt Linux är det fortfarande Nvidia som gäller.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback