2007-09-08, 10:57
Medlem
Nu är det så att jag har blivit av med min jävla mobiljävel!

Nu är det så.. dom har förmodlgien tagit ut kortet. Och jag vet inte exakt hur jag ska gå tillväga för att spärra den. Är det försent om dom tagit ut kortet? Hur ska jag göra då?

Tacksam för svar.

Fett pissed.
Citera
2007-09-08, 11:43
Medlem
goodfellass avatar
Det du ska göra är att spärra IMEI-nummret. Varje mobil har ett eget sådant, som operatörerna spärrar om man kontaktar polisen och talar om vad det är för nummer. Leta fram det, tror det står i kartongen eller nåt papper nånstans. Detta kommer göra att det inte går att ringa/skicka sms/mms etc från den.
Citera
2007-09-08, 11:44
Bannlyst
Ring din operatör, säg att din telefon har blivit stulen, och uppge IMEI numret + ditt telefonnummer . Då spärras telefonen från att brukas, och ingen kan använda ditt SIM kort till något.
Citera
2007-09-08, 14:29
Medlem
Okej.

Men om jag inte har IME-nummret så kan jag inte spärra det? Inte på något sätt? Om dom använder sig utav sitt simkort i den mobilen? Kan man inte låsa den på något sånt sätt?
Citera
2007-09-08, 15:12
Medlem
Du måste ha Imei-numret.
Citera
2007-09-08, 15:19
Bannlyst
Om du inte har IMEI numret kan du inte spärra telefonen.. Du kan däremot spärra ditt abonemang hos din operatör, så de inte kan ringa på ditt nummer..
Citera
2007-09-08, 15:29
Medlem
Har du inte kvar kartongen eller kvittot? står på dom isåfall.

Vet inte men om du köpte telefonen med abonnemang kanske operatören kan leta fram imei.
Citera
2007-09-08, 15:32
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protuZ
Okej.

Men om jag inte har IME-nummret så kan jag inte spärra det? Inte på något sätt? Om dom använder sig utav sitt simkort i den mobilen? Kan man inte låsa den på något sånt sätt?

Brukar stå på kartongen, och om du har lite tur, på ditt kvitto från butiken du köpte mobilen ifrån. Kolla ALLA papper noga.

Lycka till nu i eländet.

//SM
Citera
2007-09-10, 16:08
Medlem
flushdraws avatar
*felpost*
Citera
2007-09-11, 08:39
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protuZ
Nu är det så att jag har blivit av med min jävla mobiljävel!

Nu är det så.. dom har förmodlgien tagit ut kortet. Och jag vet inte exakt hur jag ska gå tillväga för att spärra den. Är det försent om dom tagit ut kortet? Hur ska jag göra då?

Tacksam för svar.

Fett pissed.

Jag kunde iallafall spärra min telefon nu i helgen enkelt genom att bara ringa min operatör. Jag behövde inte det där numret.

Det var skitjobbigt att bli av med mobilen, kompis.

MAN KAN JU TA LIVET AV SIG FÖR MINDRE.
Citera
2009-05-07, 11:28
Medlem
Märklintågets avatar
TRADERA säljer stöldgods

Sony ericsson W890i fungerar men ändå defekt?

http://www.tradera.com/Sony-ericsson...ktion_87346489
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in