• 1
  • 2
2007-10-13, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toru
Så nu har ugnen kommit.

Första testet blev "Steak house fries". Tror jag i alla falla att de heter. Det är i alla fall Felix eller Findus tjocka frysta Pommes Frites (ca 300g)

Vanlig ugn: Lite drygt 20 minuter hyfsat resultat.

Nya Micron: 10 minuter riktigt bra resultat med crispfunktionen.

Vinnare Micron.

Ställning: Micron 1 Standardugn 0

Nästa test (förmodligen) i morgon: Wokgrönsaker och tigerräkor i SS-chilisås.

/Tommy
Pommes och även strips blir väldigt bra på crispfunktionen.Problemet (om man är många) är att det inte går att köra några större mängder. Brukar själv ta max ca 600g.
Citera
2007-10-14, 09:03
Medlem
Test 2 blev inga räkor eller grönsaker utan Pizza.

Jag har några gånger köpt olika "pizzakit" med färdig deg och tomatsås. Nu testade jag att köra detta i micron.

Naturligtvis fick jag trixa lite med degen för att få den att passa i crisppannan men det blev bra och det kit är nog lagom till denna panna om man gillar lite tjockare botten.

Jag brukar alltid bottna med tomatsås, oregano och ett halvt paket (50-60g)färdigriven mozzarella och så på med fyllining (igår blev det pastrami, röd paprika, vitlökspulver och så överst en halv påse färdigriven gratängost för färgens skull.

Resultatet i micron blev superbra. Minst lika bra som i vanliga ugnen men mindre än halva tiden. På 10 minuter i micron och 1 minuts vila blev pizzan perfekt. Micron vinner på snabbare tillagning.

Ställning:

Micron 2 standardugn 0

Jag får se vad det bli nästa gång. Jag funderade på att testa ångkoka lite fisk, men fiskdiskarna här i stan har inte riktigt fin fisk förrän på tisdag så då ska jag köpa någon vitfisk och testa i "kastrull" och i ångktillsatsen.

/Tommy
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in