Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-08, 07:20
  #1
Medlem
Hej!
Har troligen bestämt mig för att köpa fUnc Surface 1030 och Logitech G5.


Men frågan är om denna musmatta (fUnc Surface 1030) fungerar optimalt tillsammans med Logitech G5?



Tack!
mvh
Karlstrand
Citera
2007-09-08, 10:26
  #2
Medlem
Ny info!

Hej!
Har bestämt mig för att köpa FUnc F-Series och Logitech G5.

Och det finns både Rough och Smooth. Vilken ska man ha? Är det bara smaksak?

Men frågan är om denna musmatta (FUnc F-Series) fungerar optimalt tillsammans med Logitech G5?
Svar ja, jag hittade ett svar här:
http://www.maxfps.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=391

Citat:
Tjaow boyz.
Här ska ni få lite korrekt info angående Logitech G5 Laser musen.

Denna mus kommer funka klockrent på dessa testade musmattor.

The box says that the G5 and G7 can achieve a maximum of 45-65 inches/second, but my mouse keeps skipping whenever I try to move it quickly. Why is this happening?
As stated on the box, the maximum speed of 45-65 inches/second is dependent on the surface.
Many gamers use a mouse pad to get the best performance from the mouse.
However, most of the (gaming) mouse pads currently on the market are optimized and designed for optical mice. The optimal tracking surface for Logitech’s gaming-grade laser is different from that of optical (and even performance laser) mice. Because of this, we anticipate that mouse pad companies will begin designing pads for the new laser mice that are coming onto the market. Until that time, we recommend that gamers use the G5 and
G7 on light, semi-reflective surfaces that have an irregular pattern.
Gamers should avoid matte or very high gloss finishes.

If pressed for specific mouse pads that work well with the G5 and G7:
Everglide Titan
FUnc 1030 MBA
FUnc F-Series f10.s <---- Dessa att föredra
FUnc F-Series f30.r <---- Dessa att föredra
Ratzpad


Med Vänlig Hälsning!/ Best regards!

Claus Fleischanderl
Sales Manager Sweden

Logitech Nordic AB Phone: +46 8 680 00 50
Trädskolevägen 17 Fax: +46 8 680 00 49
121 62 Johanneshov Mobil: +46 70 552 33 50

Do u #locutus ? I Do
Citera
2007-09-08, 11:19
  #3
Medlem
slippys avatar
Musmattan är gud men jag skulle hellre köra Microsoft Habu Laser Gaimng Mouse.

Personligen sitter jag här med min andra MS Intelli Explorer 4.0. Det är en mus jag verkligen skulle rekommendera men den finns kanske inte att köpa längre.
Citera
2007-09-08, 11:20
  #4
Medlem
Okej, men är Smooth och Rough bara en smaksak?


Btw.. Jag köper en Logitech G5
Citera
2007-09-08, 11:24
  #5
Avstängd
UnnamedPlayers avatar
Jag köpte min Func 1030 när den var ny (minns inte, men säkert minst 5 år sen) och den funkar fortfarande finfint. Den är inte trasig på något vis faktiskt.
Citera
2007-09-08, 11:24
  #6
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlstrand
Okej, men är Smooth och Rough bara en smaksak?


Btw.. Jag köper en Logitech G5

Rouch ger ett snabbare glid medan den finkorniga ytan ger mer precission. Nu har jag den gamla Func mattan med både rough och smooth yta men jag använder den grova ytan.

Äh, köp inte logitech

Edit - skämta bara, det är en sån 1030 jag har tydligen. Fan jag måste haft den i 5 år nu. Men sån är jag, jag köper kvalitetsgrejer som sedan håller tills jag lessnar på dem men så äger jag ju inte en enda sak från logitech heller.
Citera
2007-09-08, 11:35
  #7
Medlem
Okej, det blir följande:

* Logitech G5
* fUnc F-series F10S 14-Tum - Smooth
* Everglide Mouseglide Logitech G series


Nu är det bara tangentbord kvar..
Har ni något tips? Inte mer än 300 kr om det inte är jätte mycket mer värt att köpa ett lite dyrare.

Vilket?
http://www.webhallen.com/list.php?av...l=13&genre=253
Citera
2007-09-08, 12:35
  #8
Medlem
MyteNs avatar
http://www.webhallen.com/prod.php?id=48929 Min tangentborskärlek. Tyst och diskret ljud + kvalité.
Citera
2007-09-08, 12:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyteN
http://www.webhallen.com/prod.php?id=48929 Min tangentborskärlek. Tyst och diskret ljud + kvalité.

Jag har bestämt mig för släppa loss här i livet jag köper en Logitech Gaming G11 för ca 560 kr!
Citera
2007-09-08, 12:49
  #10
Medlem
slippys avatar
Det här är annars rätt smutt och populärt tangentbord, funnits i mågna år nu.
. Tangenterna är ungefär som laptop tagnenter fast normalstora till ytan. Jävligt skönt faktist.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=56207

Tro nu inte att jag är någon fan av logitech bara för det men det är ett bra alternativ om man inte vill slänga 500-1000 spänn för ett tangentbord.
Citera
2007-09-08, 14:50
  #11
Medlem
Okej, men jag tänker så här.. Om jag köper en bra mus, matta och tangentbord kan man ha det ett riktigt bra tag.. Tar med mig det när jag flyttar hemifrån också. Plus så har jag en HP W2207. Så det är bara en dator som behövs uppgraderas senare i livet..
Citera
2007-09-08, 19:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlstrand
Okej, men jag tänker så här.. Om jag köper en bra mus, matta och tangentbord kan man ha det ett riktigt bra tag.. Tar med mig det när jag flyttar hemifrån också. Plus så har jag en HP W2207. Så det är bara en dator som behövs uppgraderas senare i livet..
Vad säger ni om det?


Sen, är Webhallen en bra internet butik? Har läst på Prisjakt bara så ni vet Ni får skriva era erfarenheter om sidan Webhallen.se!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback