• 1
  • 2
2007-09-07, 19:41
Medlem
SI2HIIs avatar
Jag tror att det fanns en tråd om detta förut, trådar brukar ju dock dö ut så någon moderator får bestämma om denna skall överleva.

Jag kan börja med att berätta det mesta jag någonsin lyckats klämma i mig.
Det var på den tiden då jag körde på nyttig mat 6 dagar i veckan och sedan en riktig ätardag i veckan (oftast fredagen eller lördagen).

Dagen började med en vanlig frukost = 2-3 bröd och något glas juice.
Jag har aldrig direkt gillat frukost (kanske dagens viktigaste måltid men samtidigt det äckligare ), vill samtidigt inte börja dagen med att bli alltför mätt.

Sedan tog jag an lunchen som blev en stor kebabtallrik med pommes, ett glas cola till det.

Efter det blev den en stor godispåse och en muffin, ett glas mjölk till det.

Sedan tog jag an middagen som kunde bestå av antingen kinamat, pizza eller annan skräpmat. Cola till det.

På kvällen blev det mer godis, chips och cola .

Så, vad är det mesta ni ätit under ett tillfälle eller under en dag?
Citera
2007-09-07, 20:04
Medlem
Det dära var väl inte särskilt mycket. Själv har jag nog lyckats få i mig fyra stycken fullfjädrade måltider på en dag som mest, just den gången var det lunch och sedan tre separata restaurangbesök på kvällen. Kineser känner sig förolämpade om du inte äter.

Vad gäller andra personer så såg jag en lista på Texas department of Justice (eller vad det nu heter) för länge sedan, och de beskrivningar på sista måltider i death row fick mig att tappa hakan i vissa fall. Kommer särskilt ihåg att en snubbe skall ha ätit (Eller åtminstone beställt) 32 burritos, diverse hamburgare, friterad kyckling och en gallon (nästan 4 liter) glass. Och Vanilla Coke till att slöja ner härligheten. Men visst, man vill ju inte lämna jordelivet på tom mage...
Citera
2007-09-08, 01:23
Medlem
Riddarens avatar
Idag:

Frukost

1 Bagel med lax och färskost
2 st. dubbla espressos
1 glas juice
1 glas jordgubbssmoothie

Lunch

Wallenbergare med potatismos, ärtor, lingonsylt och brynt smör
2 st. Chimay röd
1 st. Mineralvatten

Mellan lunch och middag

Smörstekta kantareller på rostat bröd
1 st. Leffe Blond
1 st. Mineralvatten

Lite olika snittar.
1 st. Dry Martini.
1 st. Mojito.

Middag.

Toast Skagen med en rejäl klick löjrom på smörstekt bröd.
3 glas Bollinger RD.

Konjakspenslad Råbiff på skrapad oxfilé med klasiska tillbehör och råstekta potatisklyftor.
En halv pava av ett rött pinot noir.
1 st. Mineralvatten.

Gino med en mascarponekräm.
1 st. Frangelicospetsad macchiato.

Choklad av olika slag, bl.a. minst 4 bollar Lindor hasselnöt.
3 st. små glas av mitt favorit port, Fonseca.

Det är tufft att fylla år!
Citera
2007-09-08, 07:58
Medlem
Två dubbla 150-grams ostburgare. Dvs 600 gram hamburgare. Vad är en Big Mac? Drygt 100 gram? Så, ca 6 st Big Mac på 30 minuter. Men då var jag mätt!
Citera
2007-09-08, 08:41
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
Två dubbla 150-grams ostburgare. Dvs 600 gram hamburgare. Vad är en Big Mac? Drygt 100 gram? Så, ca 6 st Big Mac på 30 minuter. Men då var jag mätt!
Det är ju inte riktigt samma sak att jämföra 6 Big Mac med 2 dubbla 150g hamburgare.
En Big Mac väger i snitt 210g och jag tvivlar på att 2st dubbla 150g burgare väger 1260g.
Citera
2007-09-08, 09:01
Medlem
soptippsbosses avatar
En kebabtallrik och en hawaii en lördagkväll runt 20-snåret. Jag åt inget mera den kvällen.
Citera
2007-09-08, 10:10
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
En kebabtallrik och en hawaii en lördagkväll runt 20-snåret. Jag åt inget mera den kvällen.

påminner om när jag käkade en hemburgertallrik och en kebab efter varandra. pizzerian hade hemkörning men det va minst två rätter man skulle beställa
Citera
2007-09-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Det är ju inte riktigt samma sak att jämföra 6 Big Mac med 2 dubbla 150g hamburgare.
En Big Mac väger i snitt 210g och jag tvivlar på att 2st dubbla 150g burgare väger 1260g.
Jag jämför köttmängden.
Citera
2007-09-08, 10:14
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
Jag jämför köttmängden.
Ja men det är ju mer än bara kött i en hamburgare eller hur?
Därför är det en haltande jämförelse.
Citera
2007-09-08, 15:49
Medlem
En fruktpizzas avatar
Svar direkt!

Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Det är tufft att fylla år!

Grattis!

För övrigt då?

Jodå, nu skall jag berätta om en liten resa som jag och en kamrat företog oss för några år sedan. Vi åkte med Stena Lines katamaran SeaCat över till Danmark. I tax-freeshopen dit hade de försäljning av Marabous 250-grammare till det facila priset av endast 10 SEK. Jag köpte choklad för hundra riksdaler (2500 gram). En kakorna skänktes till bättre behövande - kamraten... - de övriga sänkte jag på mindre än åtta timmar. Visst, det kanske låter som en baggis. Men tänk då att jag också åt vanlig mat under samma tidsram. Det blev en räksmörgås på färjan tillsammans med en iskall öl (mycket gott!), en wienerschnizel med några stora glas CocoCola (mums!!!), och sedan när vi var tillbaka till Göteborg igen så blev det ett par vanliga smörgåsar hemma också. Detta näringsintag PLUS 2250 gram mjölkchoklad!!! Tala om kalorik dag!

PS. Jag är - och VAR - normalviktig. Så detta handlar inte om en 500 Kgs-gubbes sjuka matvanor...

PS igen. Jag hade inga problem med varken avföring eller mage - trot eller ej!

Ni andra. Lycka till!
Citera
2007-09-08, 21:41
Medlem
tyuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Grattis!

För övrigt då?

Jodå, nu skall jag berätta om en liten resa som jag och en kamrat företog oss för några år sedan. Vi åkte med Stena Lines katamaran SeaCat över till Danmark. I tax-freeshopen dit hade de försäljning av Marabous 250-grammare till det facila priset av endast 10 SEK. Jag köpte choklad för hundra riksdaler (2500 gram). En kakorna skänktes till bättre behövande - kamraten... - de övriga sänkte jag på mindre än åtta timmar. Visst, det kanske låter som en baggis. Men tänk då att jag också åt vanlig mat under samma tidsram. Det blev en räksmörgås på färjan tillsammans med en iskall öl (mycket gott!), en wienerschnizel med några stora glas CocoCola (mums!!!), och sedan när vi var tillbaka till Göteborg igen så blev det ett par vanliga smörgåsar hemma också. Detta näringsintag PLUS 2250 gram mjölkchoklad!!! Tala om kalorik dag!

PS. Jag är - och VAR - normalviktig. Så detta handlar inte om en 500 Kgs-gubbes sjuka matvanor...

Ni andra. Lycka till!

Åh jesus, jag som kände mig horribel efter att jag satt i mig 300 g milka-choklad på en kväll.

Mitt ätrekord på en middag är 250 g oxfilé, en potatisgratäng som det var 7 potatisar i, ½ lök, massa grädde. Sås till det, kommer inte ihåg ifall det var rödvins eller kantarell.
Citera
2007-09-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Grattis!

För övrigt då?

Ni andra. Lycka till!

.....

2250 gram chocklad till arbiträrt näringsvärde på 350 KCal / hekto ger... 7875 KCal på ett dygn. Förutsatt att det andra du åt kompenserade för din normala förbränning gick du alltså upp ett drygt kilo i rent fett på en dag. Det är en sjuhelsikes bedrift. Kände du dig inte lite yr i huvudet eller illamående efter... ja, första kakan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in