Hej,
Jag kom nyligen i kontakt med Vista för första gången, som jag för övrigt har blivit positivt överraskad av speciellt vad gäller den nya indexerade snabbsöken. Förutom en usel sök har gamla XP och tidigare Windows-versioner vant mig vid att ha en "menu bar" uppe i fönster-rutan, den som det står "File", "Edit", "View" och det där i.
Som ny-migrerad till Vista-miljön var förstås bland det första sakerna jag gjorde, som många andra tydligen, att göra denna meny synlig. Allt var frid och fröjd tills jag insåg hur menyn inte alls passar in och att jag faktiskt inte använder den! Jag tar bort den, tänkte jag.
Men. Nu när jag går in på Folder Options > View och kryssar av "Always show menus" så händer ingenting. Den är fortfarande kvar där och ser ful ut. Jag har sök på internet och det verkar som att andra har samma problem, men jag har inte funnit någon lösning.
Finns det andra även här på Flashback som har samma problem som jag? Är det någon som har lyckats fixa det? Någon som har några tips på tillvägagångar, kanske någon register-entry? Menyn retar gallfebern på mig.
(Ledsen för det långa inlägget.)