Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-09-07, 16:09
Medlem
Tjenare!
Jag är den typen som dricker mest, fortast, röjer hårdas och går hem sist.
Däckar eller spyr aldrig, bara grymt drag hela dagen/kvällen/natten.
När det gäller drickat så är det mycket vill ha mera, och man stannar ju gärna till festen är slut eller?
Svinkul men inte alltid att föredra.
Nån som har några tips för att lugna ner sig lite? Det börjar tära på kroppen om man säger så?
Man lovar ju sig att de ska bli en lugn kväll, bara 5 bärs å hemma vid 2, men det blir ju alltid 15 bärs och hemma vid 6?
Citera
2007-09-07, 16:14
Medlem
s3vens avatar
hur ofta festar du?

kan du inte vara med på en fest utan att vara "den typen som dricker mest, fortast, röjer hårdas och går hem sist"

kan du börja med att sänka tillfällerna som du festar på. dvs att vara hemma och ta det lungt i stället för att vara ute.
Citera
2007-09-07, 16:17
Medlem
Spinnakers avatar
Svaret är ju ganska uppenbart.. Hur gör jag för att lugna ner mig? Lugna ner dig bara för fan.
Citera
2007-09-07, 16:20
Medlem
Apspektakels avatar
Feeding the trolls are we?
Citera
2007-09-07, 16:21
Medlem
saprofyt.s avatar
Finns väl ingen enkel genväg. Det enda du kan göra är väl att antingen

A) Festa mindre

B) Fortsätta festa lika mycket, men lugna ned dig och dricka mindre
Citera
2007-09-07, 16:21
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Låter som att du har väldigt dålig självkontroll. Om du känner att du dricker för mycket och "röjjer" för mycket så sluta göra det bara. Annars så tycker jag att det lutar lite åt alkoholmissbruk om du inte kan sluta självmant!
Citera
2007-09-07, 19:30
Medlem
Alla missuppfattade mig, ta bort tråden tack
Citera
2007-09-07, 19:47
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klotter

där säger skräddarn säger nej.
Citera
2007-09-07, 19:51
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klotter

Istället för att bara sumpa tråden kan du väl istället berätta varför alla missuppfattade dig!? Det blir ju inte direkt lättare för andra att hjälpa dig om du bara skiter i det..
Citera
2007-09-07, 20:00
Medlem
Oi!

Om du nu börjar bli så sliten är det väl inte så svårt att lugna ner sig? Om du inte kan det är du troligtvis alkohlist och bör troligtvis söka hjälp.

Nu ska jag fortsätta på min nyöppnade öl, förhoppningsvis blir det inte en lugn kväll för jag är inte sliten! Skål!
Citera
2007-09-07, 20:55
Medlem
hesons avatar
TS: Sätt upp egna regler som är enkla för dig att följa, t.ex:
* Inget starkt efter tolv - gör att man börjar nyktra till och bli sugen på att dra hem och krama kudden frammåt två.
* Varannan vatten efter tolv, dubbla vatten mellan ölen/drinkarna efter ett, trippla efter två osv.
* Lämna kortet hemma och ha begränsat med stålars med dig. (men det är allt för surt om man är pank vid tiorycket)

Lycka till.
Citera
2007-09-07, 21:08
Medlem
Kicker.s avatar
du är cool!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto