2007-09-07, 13:35
Medlem
ap3s avatar
Felias usb-mobem fungerar tydligen inte p en mac. Finns det andra modem man kan anvnda sig av? Vi har precis kpt in ett gng abonnemang p jobbet och jag tnkte sno t mig ett, men jag kan ju inte anvnda modemet p min lilla macbook...

edit: telia nmner inte ens mac verhuvudtaget p sin hemsida, nr det nu r s att deras produkt ej fungerar p en mac, borde man d inte informera om detta?
Citera
2007-09-07, 16:43
Medlem
otec_sates avatar
Knappt ett halvt svar, men nd:

Har en kompis som kr med Telenor/Bredbandsbolagets mobila internet p en MB, och detta fungerar tydligen utmrkt. Ngot turbo-gprs-modem var det tydligen frgan om, om jag frstod henne rtt / lyssnade tillrckligt noga

Det gr skert att klura ut vad Telenor/BBB har fr modem, om inte annat kan jag frga henne.
Citera
2007-09-07, 18:11
Medlem
G Hrddiskssons avatar
Det str ju ingenting om vad det r fr USB-modem man fr, men det kan du ju skert kpa ett annat i vrsta fall. Mjukvaran dremot verkar bara finnas till XP/Vista. Riktigt kass om dom inte har en lsning fr det p ntt annat stt.
Citera
2007-09-07, 18:23
Medlem
StyleWarss avatar
Jag tror det "bara" r Felia av operatrerna som fortfarande kr med Mac-marginalisering av det mobila bredbandet. Smart!

Jag tycker Telia r lika roliga som diarr.

Men s gav dom ju Jonas Birgersson sparken ocks nr han freslog fiber till konsumenterna att anvndas fr TV, tele och Internet. Dom tyckte att han var en idiot. Bredbandsbolaget blev ju rtt bra dock...

3:s mobila bredband funkar otroligt bra p MBP.
Citera
2007-09-09, 10:06
Medlem
Det ska nog inte vara ngra problem:
http://www.99.se/internet/223439-fun...a-med-mac.html

/a
Citera
2007-09-09, 15:32
Medlem
datajesuss avatar
polarn kr sitt fullt fungerande i sin gammla powerbook, fins guider om man googlar lite hur man kan kra med dialer-joxet vad det nu heter.. ta hem tex tele2's drivrutiner/setup's s skare funka.

kan ev. posta en guide hr om det krvs senare...
Citera
2007-09-16, 14:44
Medlem
Fungerar helt utmrkt.

Men du.

http://www.thebestpageintheuniverse....gi?u=macs_cant
Citera
2007-09-16, 15:23
Medlem
Stewie_griffins avatar
Ska funka med Mac enligt tela sjlva, sa dem iaf nr jag kpte mitt(svarade att jag har PC ).
Citera
2007-09-16, 17:58
Medlem
Jag kr via min Macbook och telia!
Det var lite sm fix fr att f rtt drivrutiner till den men det gr.
Jag laddade ner Huwaie App frn macoteket som lste det.
Frsljaren p telia butiken sa t mig att ladda ner frn tre s det handlar vl om att telia inte har egna drivrutiner.
Citera
2007-09-16, 18:42
Medlem
LeGriss avatar
Kan vara vrt att ppeka att det numera florerar tv (2) olika usb-modem frn Telia. Dels den gamla godingen Huawei E220 och numera ven Option Globesurfer Icon 7.2 dvs samma modem som Telenor anvnder.
Gissningsvis ska dom g ver helt till Option-modemet.
Telenor har macintosh-drivrutiner, s ven det modemet borde vara anvndbart med Telia.
Citera
2007-09-17, 22:38
Medlem
Rtt kul om det inte funkar d de anvnder sig utav en macbook pro(grymt lik iaf!) i reklamen.
Citera
2007-09-18, 08:47
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfrank
Fungerar helt utmrkt.

Men du.

http://www.thebestpageintheuniverse....gi?u=macs_cant

Jaha, vilket givande inlgg...

Till er vriga kan jag sga att Telia sjlva sa att det inte fungerade p Mac nr jag kontaktade dem i samband med att jag startade den hr trden.

Tack fr tipsen, verkar ju som om det gr att f igng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in