Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-07, 13:35
Medlem
ap3s avatar
Felias usb-mobem fungerar tydligen inte på en mac. Finns det andra modem man kan använda sig av? Vi har precis köpt in ett gäng abonnemang på jobbet och jag tänkte sno åt mig ett, men jag kan ju inte använda modemet på min lilla macbook...

edit: telia nämner inte ens mac överhuvudtaget på sin hemsida, när det nu är så att deras produkt ej fungerar på en mac, borde man då inte informera om detta?
Citera
2007-09-07, 16:43
Medlem
otec_sates avatar
Knappt ett halvt svar, men ändå:

Har en kompis som kör med Telenor/Bredbandsbolagets mobila internet på en MB, och detta fungerar tydligen utmärkt. Något turbo-gprs-modem var det tydligen frågan om, om jag förstod henne rätt / lyssnade tillräckligt noga

Det går säkert att klura ut vad Telenor/BBB har för modem, om inte annat kan jag fråga henne.
Citera
2007-09-07, 18:11
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Det står ju ingenting om vad det är för USB-modem man får, men det kan du ju säkert köpa ett annat i värsta fall. Mjukvaran däremot verkar bara finnas till XP/Vista. Riktigt kass om dom inte har en lösning för det på nått annat sätt.
Citera
2007-09-07, 18:23
Medlem
StyleWarss avatar
Jag tror det "bara" är Felia av operatörerna som fortfarande kör med Mac-marginalisering av det mobila bredbandet. Smart!

Jag tycker Telia är lika roliga som diarré.

Men så gav dom ju Jonas Birgersson sparken också när han föreslog fiber till konsumenterna att användas för TV, tele och Internet. Dom tyckte att han var en idiot. Bredbandsbolaget blev ju rätt bra dock...

3:s mobila bredband funkar otroligt bra på MBP.
Citera
2007-09-09, 10:06
Medlem
Det ska nog inte vara några problem:
http://www.99.se/internet/223439-fungerar-tradloest-bredband-fran-telia-med-mac.html

/a
Citera
2007-09-09, 15:32
Medlem
datajesuss avatar
polarn kör sitt fullt fungerande i sin gammla powerbook, fins guider om man googlar lite hur man kan köra med dialer-joxet vad det nu heter.. ta hem tex tele2's drivrutiner/setup's så skare funka.

kan ev. posta en guide här om det krävs senare...
Citera
2007-09-16, 14:44
Medlem
Fungerar helt utmärkt.

Men du.

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant
Citera
2007-09-16, 15:23
Medlem
Stewie_griffins avatar
Ska funka med Mac enligt tela själva, sa dem iaf när jag köpte mitt(svarade att jag har PC ).
Citera
2007-09-16, 17:58
Medlem
Jag kör via min Macbook och telia!
Det var lite små fix för att få rätt drivrutiner till den men det går.
Jag laddade ner Huwaie App från macoteket som löste det.
Försäljaren på telia butiken sa åt mig att ladda ner från tre så det handlar väl om att telia inte har egna drivrutiner.
Citera
2007-09-16, 18:42
Medlem
LeGriss avatar
Kan vara värt att påpeka att det numera florerar två (2) olika usb-modem från Telia. Dels den gamla godingen Huawei E220 och numera även Option Globesurfer Icon 7.2 dvs samma modem som Telenor använder.
Gissningsvis ska dom gå över helt till Option-modemet.
Telenor har macintosh-drivrutiner, så även det modemet borde vara användbart med Telia.
Citera
2007-09-17, 22:38
Medlem
Rätt kul om det inte funkar då de använder sig utav en macbook pro(grymt lik iaf!) i reklamen.
Citera
2007-09-18, 08:47
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfrank
Fungerar helt utmärkt.

Men du.

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=macs_cant

Jaha, vilket givande inlägg...

Till er övriga kan jag säga att Telia själva sa att det inte fungerade på Mac när jag kontaktade dem i samband med att jag startade den här tråden.

Tack för tipsen, verkar ju som om det går att få igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in