2007-09-07, 11:33
Bannlyst
Jag har sökt på FB efter trådar som att byta sin IP, men knappast med positiva resultat.

Jag har XP pro, 8/1 från telias adsl, och har ett nätverk med modem och router. Nu vill jag byta IP för att jag nekas tillstånd att bli medlem på trackers. Har testat allt som går, vet ni något annat sätt att byta IP?
Citera
2007-09-07, 11:37
Medlem
pirates avatar
Kolla den tråden ett par rader neråt!!!!!!!!!!!
Citera
2007-09-07, 12:11
Bannlyst
jag har postat i den också, sökt i flera trådar här på FB..
Citera
2007-09-07, 13:01
Medlem
Testa stäng av ditt modem i en dag eller så. Men det är inte säkert att du får en ny Ip för det.

Och sluta leecha så förbannat så slipper du bli IP-bannad.
Citera
2007-09-07, 13:12
Bannlyst
Telia har ett lås som håller kvar ipt i med 20 minuters mellanrum. Stoppar du in ett annat modem med annan mac-adress tar det en stund innan den kan ansluta och få ett nytt ip, fast inte längre än 20 minuter. Ifall du drar ut modemet i 20 minuter och sen stoppar in det igen så så byts adressen ifall någon annan fått det ipt du hade. Om ingen fått det kan det hända att du får tillbaka samma adress.

Om det går att byta mac-adress på routern så gör det, har du två modem stoppa i det andra istället. Annars får du testa dig fram och ha modemet avstängt en längre stund tills någon får ditt ip.
Citera
2007-09-07, 14:17
Medlem
n3m3s avatar
Allt beror på hur leasingen i din isp,s dhcp är inställd.
Citera
2007-09-07, 15:47
Medlem
som Ztla skriver - dra ur modemet o ha det utdraget så länge som du kan härda (helst flera dagar). Det är enda sättet realistiska sättet för dig att påverka detta, då dhcp-servern som tilldelar IP troligen lär ge ditt IP till dig igen om du bara är bortkopplad en liten stund.

Sen kan det vara en bra idé att fundera på VARFÖR du blir bannad för att undvika att det händer igen, men gjort är gjort...
Citera
2007-09-07, 15:55
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Sen kan det vara en bra idé att fundera på VARFÖR du blir bannad för att undvika att det händer igen, men gjort är gjort...
Jomen precis. Hoppas dom bannat honom på mac- eller range-nivå
Citera
2007-09-07, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Jomen precis. Hoppas dom bannat honom på mac- eller range-nivå

Du, jag håller god ratio på alla andra trackers jag hänger på, swedvdr, swebits och Oink. Nog så är det powerbits ledning det är fel på och inte på IPt. Har varit medlem där när tracker startade och fick redan då problem med de på grund av att jag leechade och seedade från många olika datorer, och då var anledningen att de trodde att jag lånat ut mitt konto. Så kom inte och snacka skit här.
Citera
2007-09-07, 18:36
Medlem
Öhm.. proxy?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här