2007-10-05, 00:04
Bannlyst
Har ju min ring som gör mig allsmäktig. Min slägga som kan kasta en man tio meter upp i luften utan att ens nudda honom (se början av sagan om ringen). Och just det ja, min armé av Orcs och andra monster. Så jag känner mig ganska trygg när jag tar mig ett litet "dopp" i mount doom.
Citera
2007-10-05, 17:22
Medlem
Monkeymanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillGreven
Jag är inte jagad av ett gäng, nej. Och jag säljer inte heller droger. Men däremot så vet man som sagt aldrig. Och att ha en bra spärrkedja i dörren och ett bra tillhygge inom räckhåll är enligt mig en billig livsförsäkring. Bästa och troligaste scenariot är ju förstås att tillhygget aldrig behövs användas. Men man ska aldrig säga aldrig

Det är sant. man ska aldrig säga aldrig. Jag fick bara känslan av att alla i den här tråden är jätte paranoida och tror att folk kommer och rånmördar "vanliga" personer lite titt som tätt. :P

Men visst det är alltid bra att ha en "livförsäkring" :P
Citera
2007-10-26, 22:22
Medlem
Pr3sts avatar
Hade inbrott hemma av en tjackpundare när jag var liten. Farsan jobbade borta och var bara hemma ett par dagar i månaden (om ens det).. Tjuven blev av med alla framtänder.. Efter det skaffade vi en stor schäferhane. Nu när jag bor själv har jag bara ett välsvarvat basebollträ på hatthyllan som med en välriktdad stöt knäcker näsan på drägget..
Citera
2007-10-27, 15:53
Medlem
hjos avatar
En brandsläckare, töm skiten rakt i syn på den objudne. räcker inte det kan man ju alltid svinga den i huvet på honom. Kolsyra är bäst för självförsvar, man slipper städa efter släckaren, kanske efter ev blod från svingen.....
Citera
2007-10-29, 00:10
Medlem
LillGrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeymann
Det är sant. man ska aldrig säga aldrig. Jag fick bara känslan av att alla i den här tråden är jätte paranoida och tror att folk kommer och rånmördar "vanliga" personer lite titt som tätt. :P

Men visst det är alltid bra att ha en "livförsäkring" :P

Vad förväntar man sig på det här forumet? Alla som hänger här väger ju 120kg muskler, är med i HA, går på heroin och har 50cm kuk.

Nej men precis, det skadar ju liksom inte att vara på den säkra sidan
Citera
2008-01-08, 09:17
Medlem
Admiral Ganjas avatar
Har precis uppdaterat med en sån där kötthammare med egg på ena sidan och bankare på andra. Verkar vara väldigt bra i en jobbig situation.
Ligger på hatthyllan.
Citera
2008-01-08, 10:03
Medlem
kornfields avatar
Sig Sauer P226.
men äger den ju knappast för att jag hade tänkt försvara mig i lägenheten med den...
Citera
2008-01-08, 11:16
Medlem
Mordiuss avatar
Brandyxa bakom dörren i innerhallen, ni vet, en såndär med en pik på baksidan av yxan?
Citera
2008-01-08, 11:28
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordius
Brandyxa bakom dörren i innerhallen, ni vet, en såndär med en pik på baksidan av yxan?

Morfar har en sådan, funderar på att befria honom från den då han knappast använder den. Ligger i en garderob och samlar damm.

Har en ytterpipa till en Spas 12 (airsoft) vid sängen. Lagom långt med tjockare del längst fram. Räcker till att knäcka näsan på packet.
Citera
2008-01-08, 11:33
Medlem
SparTyres avatar
Har en AK-47 replika lutandes mot en vägg så att alla som knackar på dörren kommer att se den när jag öppnar dörren. Dock köpte jag den inte för det syftet, men den kan väl göra lite jobb för tack över huvudet

Sedan har man ju andra saker som brandsläckare vid sin "serverpark", det må vara en liten men den skulle nog göra jobbet om det kom någon.

Sist men inte minst, kniv under kudden, men det är mer en vana efter lumpen. Tror att jag aldrig kommer sommna om den inte är där under.
Citera
2008-01-08, 13:25
Medlem
Jag brukar kika i titthålet först, sen om de e nå lite lurt så hämtar jag nästan alltid kött kniven och står med den skymd bakom väggen brevid dörren då jag öppnar..
Sen hjälper det ju ganska lite om främlingen drar pistol och skjuter en, för man kan ju inte klä sig i div kevlar innan man öppnar dörren varje gång

(kanske en bra ide att spöka ut sig rejält om man misstänker att det är Radio ochTele tjänst som står där)
Citera
2008-01-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparTyre
Har en AK-47 replika lutandes mot en vägg så att alla som knackar på dörren kommer att se den när jag öppnar dörren. Dock köpte jag den inte för det syftet, men den kan väl göra lite jobb för tack över huvudet

Sedan har man ju andra saker som brandsläckare vid sin "serverpark", det må vara en liten men den skulle nog göra jobbet om det kom någon.

Sist men inte minst, kniv under kudden, men det är mer en vana efter lumpen. Tror att jag aldrig kommer sommna om den inte är där under.

Varför sov du med en kniv under kudden när du gjorde din militärtjänst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in