2007-09-12, 03:57
Medlem
Dehstas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytn
Kan du inte använda dina 40 A säkringar som projektiler om det skulle behövas?

Tänk efter lite nu.
Citera
2007-09-12, 04:01
Avslutad
I lgh, bollträ bredvid dörren, batong i sovrummet.

I bilen, Batong under förarsätet, bollträ i bakluckan samt en motorsåg (Notera att motorsågen var ett impulsköp, dock så lär den skrämma skiten ur den jäveln som försöker jävlas.)

/Mvh
Citera
2007-09-12, 04:01
Avslutad
Jag har en luftpistol tejpad under soffan. Jag vet ärligt talat inte varför..
Citera
2007-09-12, 04:11
Medlem
Admiral Ganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autosol
Jag har en luftpistol tejpad under soffan. Jag vet ärligt talat inte varför..
Inte jag heller....

Varför tycker vissa att det är så främmande och otänkbart att ha olika vapen utplacerade hemma eller i bilen? Väljer de att blunda för verkligheten? Eller? Vad tror ni?
Citera
2007-09-12, 04:49
Medlem
lat_jävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Följdfråga. Är det någon här som överhuvudtaget har haft nytta av dessa "utplacerade tillhyggen"? Det måste vara jävligt ovanligt att en inbrottstjuv försöker ta sig in när någon är hemma eller motsvarande. Visst händer det, men å andra sidan vinner folk en miljard på Lotto också.

Jag har använt mitt numera buckliga baseballträ i aluminium tre gånger och mina knytnävar med tändare i näven två gånger, då jag har använt dom så har det varit i hemmet och/eller i trapphuset utanför min dörr så visst har jag fått användning av det fast aldrig mot en inbrottstjuv dock.

Däremot så är jag allmänt paranoid så det förklarar väl varför jag har en massa tillhyggen med mera strategiskt utplacerade men det skadar aldrig att vara lite extra säker ifall att.

/lat_jävel
Citera
2007-09-12, 07:37
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
Tjänstehund ja, men har den instinkterna som krävs för att vakta utan kommando?
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
Vad menar du med det? Man behöver inget muskulärt övertag på en feg Schäferhund. Jag är dessutom kvinna och inte en manlig liten dvärg. Var kommer min röv in i bilden?
Naturligtvis...stöter du på en vek nertryckt och mentalt svag schäfer(eller jycke) så behövs inga särdeles stora muskler. I just det specifika fallet har du helt rätt.
Dock...ramlar du över normalschäfern(...jycken) som visar att det inte är okej att varken försöka slå husse eller klafsa runt på hans hemmaplan behöver du antingen tillhygge eller kroppskrafter.
Att du är kvinna lär herr Schäfer skita i precis som jag om du inte menstruerar och han blir sugen.

Nog OT...resten blir via pm eller i annan revirtråd.
Citera
2007-09-12, 14:39
Medlem
hakkapelits avatar
Skivstång i hallen ifall jehovas eller radiotjänst kommer.
Citera
2007-09-12, 14:42
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkapelit
Skivstång i hallen ifall jehovas eller radiotjänst kommer.
Håhåhå, den var fan fan riktigt bra.
Citera
2007-09-12, 20:09
Medlem
ett baseboll trä med spikar i brevid dörren,
2 knivar och en machete i en byrå som står nära dörren
tårgas
flashbang
en desert eagle
ett avkapat hagelgevär

i bilen:
1machete
1kniv
1yxa i bakluckan
1handgranat
Citera
2007-09-12, 23:22
Medlem
pingvinens avatar
trångt var ordet

det var fan vad det var många basebollträn i omlopp. Och ändå har de flesta så trånga hallar där det icke äro lönt att försöka svinga ett dylikt.

DÄRFÖR har jag nu monterat upp en 12 cm granatkastare i hallen. Tjuv in, *poff *poff* tjuv ut. Lite jobbigt att klättra över den varje gång jag ska in eller ut, men vad gör man inte för att bo säkert.
Citera
2007-09-12, 23:34
Medlem
Xiders avatar
Ja och ja.
Vad går jag inte in på i detalj.
Citera
2007-09-13, 00:09
Medlem
Står ett basebollträ väl placerat ifall det skulle komma en tjuv eller något annat drägg.
Har ibland även på mig tårgas eller teleskop batong ifall man skall ut med polarna. Dessa saker har räddat en några gånger.

Är inte paranoid på något sätt, men är bosatt i en förort med hög kriminalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in