• 1
  • 2
2007-09-07, 03:06
Medlem
Reoshis avatar
Kan ju gråta på olika sätt också, antingen "buhuhu" eller bara lite tårar över ett annars stelt ansikte.. det senare tycker jag är helt ok medans "buhuhu" känns lite.. vad ska man säga.. vekt.
Citera
2007-09-07, 12:14
Medlem
rozenfischs avatar
Att gråta är ju något så underbart!! VARFÖR INTE VÅGA GRÅTA!?!?!?! Tråkigt att folk väljer när det passar istället för att bara låta det komma.
Citera
2007-09-07, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llduce
Ja, de tycker jag. Uniformerad personal ska utstråla trygghet, disciplin och handlingskraft i sin yrkesroll. Klarar man inte av det är man kanske fel person för jobbet.

Eller inte. Man kan vara perfekt för jobbet som t.ex brandman, men ändå bli känslosam om man måste gå ner i en tunnelbana som just utsatts för ett terroristattentat eller leta efter offer bland ruinerna av t.ex WTC.
Citera
2007-09-07, 12:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepcidDuo
Är det ok för polis/militär/brandmän/ambulanssjukvårdare
etc. att gråta offentligt?

Själv tycker jag det är väldigt opassande, och att man
kan vänta tills de inblandade i vad som nu inträffat är
borta.

Håller med om att det finns undantag, som tex 9/11 där
räddningsarbetare grät öppet.

Men allmänt då? vad tycker ni?

Men om det inte finns några civila vittnen då?

Om det inte finns några åskådare och om offren är döda, och det är väldigt tragiskt. Får dom då gråta lite sinsemellan?
Citera
2007-09-07, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men om det inte finns några civila vittnen då?

Om det inte finns några åskådare och om offren är döda, och det är väldigt tragiskt. Får dom då gråta lite sinsemellan?

Är dom helst själva, och ingen annan ser, så kan väll ett par lansiga ögon eller en liten tår vara ok, men tycker ändå dom borde utföra jobbet på ett "yrkesmässigt" sätt för att sedan gråta/släppa spärrarna på en debriefing
Citera
2007-09-07, 15:56
Medlem
hårdkårs avatar
Alla Svenska män har väl i sina unga år stått iklädd spenatfrack och fällt en tår i tårgasmoln.
Citera
2007-09-08, 12:59
Medlem
toMishs avatar
Jag tycker att alla uniformklädda män ska försöka undvika att visa sina känslar offentligt, då de ska utstråla trygghet. De bör heller inte se nervösa ut, och springa bara när det är nödvändigt.

Jag dock inte se att det är en filosofisk fråga.
Citera
2007-11-11, 19:15
Medlem
Scrubs

Finns ju ett scrubsavsnitt som behandlar ämnet lite.

Michael J Fox är en läkare med tvångssyndrom eller vad det nu heter, och han säger att folk vill inte ha en läkare som är sjuk. De vill ha trygghet, en läkare som är sjuk är precis som dem, veka.
Citera
2007-11-11, 21:39
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Jag tycker att alla uniformklädda män ska försöka undvika att visa sina känslar offentligt, då de ska utstråla trygghet. De bör heller inte se nervösa ut, och springa bara när det är nödvändigt.

En sak som snuddar vid ämnet är en regel jag erinrar mig från min värnplikt i flottan i mitten av 90-talet. Tydligen var det så att man var förbjuden att iklädd permissionsuniform stå i kö till en korvkiosk! Detta hade ngt med värdigheten att göra..... Kanske om man dreglar senap på bussarongen, men annars?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in