• 1
  • 2
2007-09-06, 20:41
Bannlyst
Laddade hem backtrack precis för att jag hörde att trådlöst internet fungerar (som är sant) och provade att installera precis som man installerar ubuntu Men den "programet" som heter Backtrack install eller nått sånt Då fick jag upp rutan och allt.. slutförde installationen och tänkte starta det utan skiva... då börja systemet ladda och kommer in till "cmd" rutan i början och så skriver man in startx för att systemet ska starta Den visar svart bild och efter 5 secunder skicka den tillbaks mig till samma ruta då det står massor av fel... vad kan vara problemeet? Och nu försöker jag installera det på annat sätt men det står att det är nått problem... hur fasen tar jag bort ALLT som finns på hd:n för att sedan köra live cd och boota som dom beskriver i guiden
Citera
2007-09-06, 22:07
Medlem
:Ericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gl[O]cK
Laddade hem backtrack precis för att jag hörde att trådlöst internet fungerar (som är sant) och provade att installera precis som man installerar ubuntu

Hur menar du med "trådlöst internet fungerar"?

Citat:
Den visar svart bild och efter 5 secunder skicka den tillbaks mig till samma ruta då det står massor av fel... vad kan vara problemeet?
Vad står det för felmeddelanden då?

Citat:
hur fasen tar jag bort ALLT som finns på hd:n för att sedan köra live cd och boota som dom beskriver i guiden
Boota med CD:n och formatera från den bara?

Är du medveten om att Backtrack är en dist utvecklat för pentesting?
Inte mycket att ha till desktop-OS.
Citera
2007-09-06, 22:31
Bannlyst
Allså jag menar att jag kan använda trådlösa kort för internet
Jag tror inte jag orkar verklingen skriva ner alla felmeddleanden... men några av dom är typ med tangentbordet och musen och usb att dom inte hittas eller nått :/

Yess det vet jag och det är precis vad jag är ute efter

Har hittat nån bra guide precis och följt den så ska se nu hur det fungerar Håller på installerar

Tack för ditt svar
Citera
2007-09-06, 22:41
Medlem
Citat:
Allså jag menar att jag kan använda trådlösa kort för internet
Jag tror inte jag orkar verklingen skriva ner alla felmeddleanden... men några av dom är typ med tangentbordet och musen och usb att dom inte hittas eller nått :/

Yess det vet jag och det är precis vad jag är ute efter

Har hittat nån bra guide precis och följt den så ska se nu hur det fungerar Håller på installerar

Tack för ditt svar

Vad ska du använda datorn till? Pentesting?
Jag vågar säga att om du får igång ditt trådlösa kort i BT så får du igång det i andra distar också. BT har färdigpatchade drivrutiner som gör att kort som klarar injections går att använda fullt ut. Lycka till med installationen!
Citera
2007-09-06, 22:46
Bannlyst
Jag ska ha datan till hacking Då jag ska åka på olika lan osv. och sitta där och hänga runt och hacka lite Sen är jag webdesign kodare så jag ska koda php,html osv.

Jag tackar
Citera
2007-09-06, 22:53
Medlem
Pentesting (penetration testing) = hacking med finare ord
Hur gick det då?
Citera
2007-09-07, 06:58
Medlem
lill-mes avatar
Citat:
Jag ska ha datan till hacking Då jag ska åka på olika lan osv. och sitta där och hänga runt och hacka lite Sen är jag webdesign kodare så jag ska koda php,html osv.

Jag tackar

Hahahaha *luft*. Gode gud. "Datan till hacking!!". WoW! Du är en sådan där fräsig hacker med grön text och terminaler flygandes överallt. Om du vara visste hur du skämmer ut dig när du yppar dig på det där viset.
Citera
2007-09-07, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
Hahahaha *luft*. Gode gud. "Datan till hacking!!". WoW! Du är en sådan där fräsig hacker med grön text och terminaler flygandes överallt. Om du vara visste hur du skämmer ut dig när du yppar dig på det där viset.

Är det nått du vill? btw byt inte ämne

:Ericus

Det gick inte så bra :/ Jag fick inte en punkt i install guiden att funka och hoppa över den och det funkar inte :/
Ska försöka sitta och lösa skiten idag

Tack iallafall
Citera
2007-09-07, 15:32
Medlem
groils avatar
Citat:
Är det nått du vill? btw byt inte ämne

:Ericus

Det gick inte så bra :/ Jag fick inte en punkt i install guiden att funka och hoppa över den och det funkar inte :/
Ska försöka sitta och lösa skiten idag

Tack iallafall

Jag försöker att skaffa barn men hoppade över steget som handlade om sex. Någon som vet varför jag inte blir gravid?
Citera
2007-09-07, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Jag försöker att skaffa barn men hoppade över steget som handlade om sex. Någon som vet varför jag inte blir gravid?

Lägg ner och skriva i min tråd om ni inte ska besvara på mina fråga jävla tölp jävlar :@
Citera
2007-09-07, 15:48
Medlem
Försök beskriva vad som inte fungerade så ska jag se om jag kan hjälpa dig.
Citera
2007-09-07, 16:10
Bannlyst
Tack att du vill hjälpa
Här har du guiden:
http://www.ethicalhacker.net/compone...9/topicseen,1/

Läste igenom och fastnar på punkt 9!
Då jag skriver som det står men det kommer bara som om jag tryckte på M och sökte efter hjälp :S

Jag försökte starta om datorn och massor men funkar inte
Och nu när jag försöker installera med Backtrack install programet så går den till 100 på 1 secund
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in