2007-09-06, 16:18
Medlem
taszhs avatar
Jag har en hp dvd writer 740b - en brännare från hp som skall kunna bränna dual layer skivor, så att jag ska kunna bränna xbox 360 spel.

Men nu läser inte fanskapet skivorna! Jag har köpt Verbatim skivor, så det kan inte vara dem.

När jag bränner i CloneCD så kommer jag dit där den letar efter skivan, men den hittar den då inte.

Nån som vet vad som kan vara fel/ vad man kan göra åt det. Eller i varje fall vart man kan vända sig för hjälp?
Citera
2009-06-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taszh
Jag har en hp dvd writer 740b - en brännare från hp som skall kunna bränna dual layer skivor, så att jag ska kunna bränna xbox 360 spel.

Men nu läser inte fanskapet skivorna! Jag har köpt Verbatim skivor, så det kan inte vara dem.

När jag bränner i CloneCD så kommer jag dit där den letar efter skivan, men den hittar den då inte.

Nån som vet vad som kan vara fel/ vad man kan göra åt det. Eller i varje fall vart man kan vända sig för hjälp?

Har exakt samma problem och exakt samma DVD. Verkligen ingen som vet???
Citera
2009-06-27, 23:49
Medlem
skalman1973s avatar
Uppdatera firmware så bör det lösa problemet ( Hp brukar köpa andra brännare och rebadga dom ) Så nyare firmware som är kompatibla med skivorna är inget svårt att finna

Ex http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/g...tem=pv-42566-1

och det finns massor av mer

Äldre firmware kan helt enkelt inte läsa och skriva nya skivor då dom helt enkelt inte blivit presenterade för varandra innan ( Firmware berättar då för brännaren att jag denna skivan heter verbatim och vill hanteras på detta sättet )

Finns iofs program man kan ladda ner som emulerar presentationen men inget som rekomenderas ( Jag förespråkar nyare firmware )
Senast redigerad av skalman1973 2009-06-27 kl. 23:59.
Citera
2009-06-28, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Uppdatera firmware så bör det lösa problemet ( Hp brukar köpa andra brännare och rebadga dom ) Så nyare firmware som är kompatibla med skivorna är inget svårt att finna

Ex http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/g...tem=pv-42566-1

och det finns massor av mer

Äldre firmware kan helt enkelt inte läsa och skriva nya skivor då dom helt enkelt inte blivit presenterade för varandra innan ( Firmware berättar då för brännaren att jag denna skivan heter verbatim och vill hanteras på detta sättet )

Finns iofs program man kan ladda ner som emulerar presentationen men inget som rekomenderas ( Jag förespråkar nyare firmware )

Tack men redan gjort det och det hjälpte ej :/
Citera
2010-03-03, 12:31
Medlem
Jigglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Tack men redan gjort det och det hjälpte ej :/

Är i samma sits. Den har fungerat tidigare, men nu vill den inte läsa skivorna. Vilken jävla skit!

Verkar ju inte finnas någon lösning heller.
Citera
2010-03-03, 12:41
Moderator
Protons avatar
Satt förut i den sitsen att min DVD-brännare helt plötsligt utan anledning vägrade spela upp brända dvd-skivor, däremot funkade köpta skivor med film fint.

Lösningen den gången blev att kasta ut den gamla brännaren och knalla iväg till lämplig datorbutik och lätta på lädret(350 spänn tror jag det gick på) och köpa en ny brännare och stoppa i den i datorn. Efter detta ingrepp var ordningen återställd igen
Citera
2010-03-03, 13:23
Medlem
Jigglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiggly
Är i samma sits. Den har fungerat tidigare, men nu vill den inte läsa skivorna. Vilken jävla skit!

Verkar ju inte finnas någon lösning heller.

Fast jag hittade detta som funkade kanon:

http://forums.xbox-scene.com/index.p...f=135&t=542669

Där sparade jag ca 200 spänn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in