• 1
  • 2
2007-09-06, 09:59
Medlem
fulnicks avatar
Jag har två väninnor mellan 25 och 30 år som helt seriöst vill göra porrfilm. De vill dock ha kontroll över hela proceduren själv (med vilket de menar allt från att välja medaktörer till filmare och distrubitionssätt). Då jag själv fått löfte - heh - om att få deltaga på ett eller annat sätt om jag forskar lite i hur man smartast går till väga undrar jag om någon här har någon erfarenhet (ifrån porrproduktion då såklart.. )?
Citera
2007-09-06, 10:01
Medlem
knulla,stöna,filma,sälj
Citera
2007-09-06, 10:02
Medlem
sälj de via en hemsida lr hade du tänkt få ut de på vhs?
Citera
2007-09-06, 10:06
Bannlyst
KÖPER verkligen folk porr nu för tiden?
Citera
2007-09-06, 10:09
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Det tänkte jag också.
Man kanske måste nischa in sig rejält eller köra nåt riktigt jävla sjukt? Något som marknaden inte svämmar över av?

Har inte kommit på nåt än.. Finns ju av allt i överflöd känns det som.
Citera
2007-09-06, 10:12
Medlem
fulnicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
sälj de via en hemsida lr hade du tänkt få ut de på vhs?

Nämen det är ju det jag menar.. jag vet inte riktigt (VHS var aldrig ett alternativ) vad som är bäst, smidigast. Alternativen är ju som jag ser det en betalsajt för medlemmar eller att sälja DVD:s via nätet. Nackdel 1: med en betalsajt är att jag har ingen jävla aning om hur det funkar och måste då anlita någon som sköter sidan.
Nackdel 2: med en betalsajt är ju att den lär hackas av nån jävla flashbackare.. heh, men det kan vi väl leva med.

Nackdelen med att sälja en DVD är väl att... vem fan beställer en DVD idag???
Citera
2007-09-06, 10:14
Medlem
fulnicks avatar
Citat:

Jag vet inte... men med tanke på hur nätet översvämmas av porrsajter / betalsajter så antar jag väl det. Tror inte de inblandade gör det gratis.. tyvärr!
Citera
2007-09-06, 10:18
Medlem
fulnicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Det tänkte jag också.
Man kanske måste nischa in sig rejält eller köra nåt riktigt jävla sjukt? Något som marknaden inte svämmar över av?

Har inte kommit på nåt än.. Finns ju av allt i överflöd känns det som.

Håller med, till en viss del. Men vår idé är litegrann att nischa in oss på att det är helsvenskt. Tänk dig intervjufilmer / anställningsfilmer med svenskor, "kom i mitt ansikte", "mammor jag vill knulla", "Stora tuttar runda rövar".. osv. men bara helsvenskt.
Citera
2007-09-06, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fulnick
Jag vet inte... men med tanke på hur nätet översvämmas av porrsajter / betalsajter så antar jag väl det. Tror inte de inblandade gör det gratis.. tyvärr!

Där har du en poäng, givetvis.

Det låter bara så konstigt i mina öron: Betala för porr!
Citera
2007-09-06, 11:44
Medlem
tältpinnes avatar
Köp och läs boken "porr - en bästsäljande historia" av Mattias Andersson, så lär du/ni snabbt bli avskräckta från porren som en profitgivande bransch. Handlar det däremot om exhibitionism snarare än pengarna så kör på, men läs boken ändå, jäkligt bra grejer.
Citera
2007-09-06, 11:52
Medlem
fulnicks avatar
Citat:
Där har du en poäng, givetvis.

Det låter bara så konstigt i mina öron: Betala för porr!

Heh... jag skulle inte betala för porr, men det finns - believe it or not - en jäkla massa människor som inte har en aning om vad bittorrents eller dc++ är.
Citera
2007-09-06, 11:53
Medlem
fulnicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Köp och läs boken "porr - en bästsäljande historia" av Mattias Andersson, så lär du/ni snabbt bli avskräckta från porren som en profitgivande bransch. Handlar det däremot om exhibitionism snarare än pengarna så kör på, men läs boken ändå, jäkligt bra grejer.

Handlar den om sexindustrins "offer" eller om ekonomi?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in